VANAD FOTOD │ Vaata, millised nägid välja nõukogudeaegsed haagissuvilad
Läbi aegade on inimesed ihaldanud näha oma koduhoovist kaugemaid paiku ja nautida suverõõme looduses. Haagissuvilaga ringirändamine on hea ja mugav viis reisimiseks, sest "hotelli" saab viia täpselt sinna, kuhu hing parasjagu ihkab. Kui 1960.-1970. aastate Ameerikas võisid väljasõite loodusesse nautida pea kõik keskklassi kuuluvad pered, siis Nõukogude Eestis tuli säärased haruldused oskajamatel ise valmis ehitada. Noppisime Eesti Maanteemuuseumi fotokogust välja põnevamad näited!
Nõukogude tööstus haagissuvilatele ei mõelnud, kuid 1960. aastate lõpus alustasid Eestis esimesed automatka-entusiastid haagissuvilate ehitamist ja järgneval kümnendil valmis juba mitu omavalmistatud haagissuvilat.
Foto: Eesti Maanteemuuseum, EMM F 177:56, ca. 1965 1972
1980. aastal loodi Automi juurde klubi Karavan, mis ühendas selle ala huvilisi. Karavanide kujundamisel võeti aluseks Läänes ilmunud ajakirjad ja tootekataloogid ning sisustuses kasutati kõike käepärast, mida parasjagu poes saada oli. Eestisse jõudsid esimesed moodsad haagissuvilad alles 1990. aastate alguses Soome kaudu.
Foto: EMM F 177:18, Eesti Maanteemuuseum
Fotol: Haagisemeister Toomas Salo Eesti haagissuvila esimesel kokkutulekul 1982. aastal, Eesti Maanteemuuseum
Margus ja Toomas Salo valmistatud kompaktne suvila omab kõike eluks vajalikku — kraanikausiga pesemisnurka ja hästi varustatud kööginurka gaasipliidi, külmiku ja valamuga. Lisaks mahutab pisike karavan ära kaks magamisaset, mida on võimalik muuta laudadeks. Interjööri mahuvad ka arvukad sisseehitatud panipaigad ja kapid. Salo ehitatud haagissuvila osales paljudel klubi korraldatud üritustel ja väljasõitudel kuni 2005. aastani.
Fotol: Margus Salolt Maanteemuuseumile annetatud haagissuvila interjöör, Eesti Maanteemuuseum
Vaata rohkem pilte galeriist (Eesti Maanteemuuseumi fotokogust):
LOE LISAKS: