Nõukogude tööstus haagissuvilatele ei mõelnud, kuid 1960. aastate lõpus alustasid Eestis esimesed automatka-entusiastid haagissuvilate ehitamist ja järgneval kümnendil valmis juba mitu omavalmistatud haagissuvilat.
Foto: Eesti Maanteemuuseum, EMM F 177:56, ca. 1965 1972

1980. aastal loodi Automi juurde klubi Karavan, mis ühendas selle ala huvilisi. Karavanide kujundamisel võeti aluseks Läänes ilmunud ajakirjad ja tootekataloogid ning sisustuses kasutati kõike käepärast, mida parasjagu poes saada oli. Eestisse jõudsid esimesed moodsad haagissuvilad alles 1990. aastate alguses Soome kaudu.

Foto: EMM F 177:18, Eesti Maanteemuuseum

Fotol: Haagisemeister Toomas Salo Eesti haagissuvila esimesel kokkutulekul 1982. aastal, Eesti Maanteemuuseum


Margus ja Toomas Salo valmistatud kompaktne suvila omab kõike eluks vajalikku — kraanikausiga pesemisnurka ja hästi varustatud kööginurka gaasipliidi, külmiku ja valamuga. Lisaks mahutab pisike karavan ära kaks magamisaset, mida on võimalik muuta laudadeks. Interjööri mahuvad ka arvukad sisseehitatud panipaigad ja kapid. Salo ehitatud haagissuvila osales paljudel klubi korraldatud üritustel ja väljasõitudel kuni 2005. aastani.

Fotol: Margus Salolt Maanteemuuseumile annetatud haagissuvila interjöör, Eesti Maanteemuuseum


Vaata rohkem pilte galeriist (Eesti Maanteemuuseumi fotokogust):

LOE LISAKS:

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena