Tendence 2017 messil oli fookus lihtsusel, unikaalsusel ja taaskasutusel
See on mess, kus räägivad disainerid uutest suundadest ning kohal on tuntud brändid ja noored disainerid. Uus, põnev, loominguline ja originaalne — seda kõike sai messil uudistada. Esindatud oli kõik, mis kodu sisustamiseks vajalik: kuidas kodu hooajaliselt kaunistada, sai tutvuda trendidega sisustusaksessuaaride ja kingituste maailmas, eraldi tähelepanu said kööginõud- ja tarvikud ning jõulud. Klaas, portselan, keraamika ja majapidamisaksessuaarid — need on lahutamatu osa kaunist elamisest. Alati on Tendence’i messil olnud ja oli seegi kord koht väikestele sisustusesemetele ja väikest mõõtu mööblile. Ka nahktooted on sisustuses alati hinnas — naturaalne ja pehme. Sealt leiab kõike ja igasse tuppa oma kodus. Messilt ei puudunud küll luksus ega elegants, kuid suur rõhk on jätkuvalt põhjamaisel hubasusel ja lihtsusel — kuidas tekitada mõnus ja soe tunne, mis teeb kodust hea paiga. Värvid, mustrid, naturaalsed materjalid, sekka geomeetrilist mustrit. Mõned huvitavad leiud jäid silma.
PLURR — oskus võtta endale aega
Rootsi disainiettevõte PLURR paneb emotsioonid ja looduse kaunitesse, rahustavatasse mustritesse — inspiratsiooni on selleks saadud kõikjalt meie ümber. Eesmärgiks on näidata oma loodud disainiga nüansse, mida me tavaliselt ei oska märgata. Näiteks kaunid arhipelaagid — moodustavad ju saared juba eemalt vaadates imelise mustri. Loodud loodusest.
Või sukelduda hoopis vetikamaailma? Suur osa arhipelaagi elust on ju vee all. Puhas vesi tähendab tervislikke vetikaid — mõni neist isegi söödav, mõni hoopis hea ehitusmaterjal jms. Just nii lihtsatest asjadest ammutab inspiratsiooni PLURR.
HIMLA ei ole üks stiil, see on kõik stiilid
Rohkem kui 20 aastat on Rootsi disainifirma HIMLA loonud ja esindanud ühte lihtsat ideed — nad ei ole ajutine stiil, mis muutub trendide tuules. Nende filosoofia on lihtne, kuid raske kopeerida. Nad loovad kauneid kangaid igasse tuppa meie kodus. Suurem osa kasutatavast tekstiilimaterjalist on linane kangas, kuid teisedki naturaalsed materjalid on au sees: vill, siid ja puuvill. Kõiki tooteid saab väga hästi kombineerida ja selles peitubki eripära — sa lood ise oma stiili, oma värvipaleti ja disainiga. HIMLA loob skandinaaviapäraselt nüansirikast lihtsust.
OOhh — võluvalt lihtne
Lübech Living loodi aastal 2006 ja tegeleb kolme brändiga: OOhh, Vance Kitira Candles ja Itaaliast pärit UASHMAMA. Meie pilku püüdis just nende enda ettevõtmine OOhh.
Kõik selle kaubamärgi all tehtud tooted on käsitsti valmistatud taaskasutuspõhimõtetel. Võluvalt lihtsad esemed on tuntud oma disaini, stiili ja kvaliteedi poolest.
Kõik, mida nad teevad, on põhjusega. Väljakutseks on norm ja soov mõelda teisiti, suuremalt. Iga toote valmimine nõuab rohkem panustamist ja nutikamaid lahendusi. Nii luuakse ajatuid ja praktilisi esemeid. Sünnivad erilise looga asjad, milles on hing ja mis täidavad keskkonnasõbralikku eesmärki.
Simon Key Bertmani värvikas looming
Simon Key Bertman on tekstiilikunstnik ja disainer, kelle silm haarab teravalt kinni iga värvinüansi, mustrikillu ja tekstuurikumeruse meie ümbert. Ta paneb need oma loomingusse kaunilt kõlama — stiilse ja kena koosluse leiab päevatekkidelt, pleedidelt, padjakatetelt, vaipadelt jne. Simon Key Bertman on pälvinud oma toodetega palju tähelepanu ja leiab, et tekstiil pole üksnes kiudude kogum, vaid kannab endas edasi sellesse kootud mustrite ideed.
Simonit inspireerivad tema vanemad — ema on kirjanik ja õpetlane Ellen Key ning isa tunnustatud ekspressionist Isaac Grünewald. Bertman paneb rõhku kvaliteedile, vormi ja värvi mängule ning iga tema toode annab ruumile elu. Simoni looming on enamat kui lihtsalt dekoratiivne element, ta panustab neisse killukese matemaatikat ja paraja annuse loomingulisust.
Kogu Tendence oli inspireeriv ja see oli meie valik sealt!
LOE VEEL: