Kuidas ja mille põhjal olete 20 tegutsemisaasta jooksul oma tootevalikut täiendanud?
Ühelt poolt oleme kindlasti katnud klientide nõudmisi ja vajadusi. Teisalt aga hoiame ennast kursis meie ala uuemate arengutega ja valime oma tooteportfelli tooteid, millest näeme inimestele tulu tõusvat. Jätkuvalt on meil parim valik Electroluxi tooteid, aga võrreldes algusaastatega on meie valikusse lisandunud selline suurepärane kodutehnikatootja nagu Smeg. Lisaks kodutehnikale tarnime oma koostööpartneritele näiteks valamuid, segisteid ja prügisüsteeme ning peab tunnistama, et nende tootegruppide osa kasvab väga jõudsalt.Tänu kogemusele oleme osalenud ka tootearendus protsessis, mille tähtsamaks saavutuseks on koostöös Falmeci tehasega valminud lahendus, millega saame õhupuhasti nüüd ühendada erinevate keskventilatsiooni süsteemidega. Samuti on meie valikus unikaalsed E.ioni õhupuhastid, mis ei vaja üldse ventilatsiooni, vaid puhastavad köögi õhu kuni 95% ulatuses õhku tasakaalustatult ioniseerides. Sellised võimalused annavad meie koostööpartneritele vabamad käed köökide sisustamisel. Töö juurde kuulub pidev eneseharimine, konsultandid külastavad messe, koolitusi, hoiavad ennast kursis kõigega, mis meie alal uut ja kasulikku.

Millised ambitsioonid teil E-Luxiga alustades olid?
Oma tegevuses oleme alati juhindunud soovist pakkuda kodutehnika kasutajatele kvaliteetseid lahendusi. Oleme spetsialiseerunud kodutehnikale ja seda joont hoiame ka praegu, 20 aastat hiljem. Meie ambitsioon on suuta järjepidevalt oma teenuseid pakkuda põlvkondade kaupa. Praeguste ostjate isad-emad olid meie kliendid ja loodame, et ka nende lapsed ja lapselapsed. Tore on saada kõnesid ammustelt klientidelt, kes tihti alustavad oma küsimust sõnadega „Kuule, kas sa ikka tegeled kodutehnikaga veel” ja kliendile, kes on aastakümneid sinu telefoninumbrit telefonis hoidnud, on alati rõõm vastata „Jah muidugi, sinu teenistuses”.

Kuidas on tarbijate eelistused ja ostukäitumine viimaste aastate jooksul muutunud?
Kindlasti on tõusnud n-ö komplektiostude osakaal. Kui 90-ndatel osteti veel eraldiseisvaid pliite, külmikuid ja pesumasinaid, siis praegu ostab lõviosa klientidest korraga kogu köögitehnika. Enamasti ostetaksegi koos uue köögimööbliga ka uus tehnika. Üks põhjus on kindlasti asjaolu, et kodutehnika hinnad pole 20 aasta jooksul märkimisväärselt tõusnud, samal ajal on meil sissetulekud kordades kasvanud. Kindlasti vahetatakse ka tihedamini elukohti ja uues kohas soovitakse sisekujundust oma näo järgi luua. Koos disainitrendide muutumisega muutuvad disainieelistused. Vastavalt trendidele tehakse ka kodutehnika valik.

Kas oskate välja tuua mõne teie poe hitttoote?
Üks hitt on tõepoolest, selleks on Smegi väiketehnika. Kuna selles 50-ndate stiilis tooteperekonnas on palju tooteid, siis ostavadki inimesed ükshaaval neid järjest juurde. Enamasti on komplektiks veekeedukann, röster ja kohvimasin. Gurmaanidel lisandub ostunimekirja köögikombain koos pastarulli ja -lõikuriga. Läbi ajaloo on jätkuvalt müügihitid olnud integreeritavad ahjud, pliidiplaadid ja õhupuhastid.

Mis aitab jätkuvalt oma positsiooni säilitada, eriti aina suureneva e-kaubanduse ajastul?
Oleme tasapisi, kuid pidevalt käivet kasvatanud. E-kaubanduse agressiivsust oli võib-olla isegi neli-viis aastat tagasi rohkem tunda. Tehnikat ostes tahetakse ikka enne ostu tavaliselt spetsialistiga konsulteerida, nii et isegi kui lõpuks ostetakse e-poest, käiakse enne salongist läbi ja tehakse põhjalikum eeltöö. Meie e-poe kaudu tehtavate ostude osakaal kasvab, aga suurem osa müügist toimub meie köögimööblimüüjatest partnerite kaudu. Asi on selles, et integreeritav tehnika tuleb köögimööblisse ka paigaldada ja seda asjatundlikult. Kõige mugavam ja ohutum on seda teha, kui ostetakse köögimööbel koos tehnikaga. Meie klient tahab valiku õigsuses ja tarne kindluses veenduda, mitte osta põrsast kotis.

Kui teadlik on keskmine klient ning milline on teie müügikonsultandi roll praegu?
Meil on klientidega väga vedanud, nad on väga asjatundlikud ja teavad enamasti, mida tahavad. Müügikonsultant räägib tootevalikust ja tehniliste lahenduste võimalustest. Kliendi kogemus ja teadmised võivad ulatuda aastate taha, sest ega kodutehnikat igal aastal osteta. Tihti uuritaksegi, mida uut on viimasel ajal kodutehnika vallas toimunud. Konsultandid jagavad oma teadmisi ja proovivad leida kliendile kõige sobivamaid lahendusi, mis ei pruugi olla ainult funktsionaalset laadi, vaid kätkeda endas materjale, värve, disaini jne.

Kas eesti kliendid ajavad eelkõige taga madalat hinda või pole nad nii rikkad, et osta odavaid asju?
On kliente, kes eelistavad odavaid lahendusi, aga selle taga on enamasti objektiivne põhjus, mitte asi iseeneses. Näiteks ostetakse rendikorterisse või on pere eelarve madal. Suurem osa kliente ei aja madalat hinda taga, valitakse ikka eelkõige toote funktsiooni ja disaini järgi, alles siis uuritakse, kui palju see maksab.

Mille poolest E-Lux oma konkurentidest põhiliselt eristub?
Me asetame ennast kliendi poolele ja lähtume tema soovidest. Suurt rõhku paneme on-time-kaubatarnetele ja laoprognoosidele – ikka selleks, et meie partnerid õige kauba õigel ajal kätte saaksid. Moodne kaubandusega tegelev firma ongi eelkõige logistikaettevõte. Selleks, et kaup õigel ajal kliendini jõuaks, tuleb mõne tootja puhul kuus kuni kaheksa kuud ette tellida. Tootevalik peab olema piisav ja atraktiivne ning tootjatega peavad olema head suhted. Eeliseks loen ka aastate jooksul talletunud know-how’d. Näiteks kuulub E-Luxile Scanbergi kaubamärk. Nii saame luua unikaalseid tooteid, mida eesti tarbija vajab, ja tänu otsesuhetele tehasega saame neile toodetele pakkuda väga mõistlikke hindu.

Meie suurimad koostööpartnerid on sellised kontsernid nagu Electrolux, Smeg, Falmec, Franke, Bosch, Whirlpool, Jura ja Villeroy & Boch.

Jaga
Kommentaarid