“Mul on hea meel, et turg nõustub meiega, et me arendame vägevat ja murrangulist asja,” rõõmustab SprayPrinteri müügijuht Richard Murutar juba praegu osaks saanud rahvusvahelise edu üle.

Nimelt alustas 18. jaanuaril Tartu idufirma SprayPrinter rahvusvahelist Hooandja-tüüpi kampaaniat, mille eesmärk on leida firmale toetajaid, kes hiljem saavad endale ka toote. Esimesed 50 SprayPrinterit müüdi maha 24 tunniga.

Esialgne eesmärk oli koguda 20 000 dollarit, ent juba praegu on see ületatud 126% ja aega on veel 14 päeva. Kokku on toetajaid 24 riigist, nendest üle poole Ameerikast ja veerand Eestist.

Idufirma murrangulisust ilmestab seegi, et SprayPrinter jõudis Londonis rahvusvahelisel idufirmade konkursil TechCrunch Disrupt kümne parema hulka. Tänu sellele ootab tiimi juba sel laupäeval ees reis San Franciscosse tehnoloogiamaailma n-ö Oscaritele ehk 9. Crunchiede auhinnatseremooniale. SprayPrinteril on võimalus näidata loodud toodet tehnoloogiamaailma koorekihile, mis on kahtlemata suur tunnustus. Crunchiede nominentide hulgas on teiste seas Transferwise, Mark Zuckerberg ja Uber.

SprayPrinteri meeskond alustas tegevust möödunud aasta oktoobris. Praeguseks on idufirma läbinud Tartu Teaduspargis Buildit’i kiirendusprogrammi, võitnud Prototroni prototüüpimise konkursi ning osaleb Ajujahil koos kõigi teiste Top 30 ettevõtetega.

“Prototroni komisjon otsustas rahastada SprayPrinterit, sest see ühendab loomingulisuse ja keerukad tarkvara algoritmid, luues täiesti unikaalse mehhatroonika toote,” rääkis Prototroni rahastu juht Siim Lepisk SprayPrinteri kohta.

Vaata võistluse kohta lähemalt SIIT.

Innovaatiline seinaprinter on pälvinud ka palju rahvusvahelise meedia tähelepanu ja just valmis video Discovery Channeli saatele Daily Planet, rääkimata maailmakuulsatest tehnika- ja disainiblogidest nagu Designboom, Gizmag ja Gizmodo.