Matkabussiga jõuab mugavasti nii kaugele, kui just sul vaja on. Loe reisikirjeldust ja vaata kogukulu. Mugav, lihtne ja soodne.

Jõulud ja aastavahetus Berlinis 2013/2014!

Reisisin koos abikaasa ja pojaga.

Reisi eesmärgid ja sihtpunkt

Eesmärgiks oli külastada Poolas kauplusi ja tutvuda Berliiniga ning reisi aeg soosis ka jõuluturgude külastamist ja soodsate ostude tegemist. Plaani suurim osa oli külastada Berliini lähedal olevat Tropical Islandsit.
Lisaks külastasime Madame Tussauds` muuseumit Berliinis. Sealt soetasime soodsama kolmikpileti, kus olid lisaks Tussauds muuseumile Legolandi ja Sealife + AguaDom piletid.

Reis algas 25.12.13 kell 12. Esimese päeva õhtul kella 22 ajal jõudsime Poola piiri lähedale ning jäime ööseks autode parklasse, mis oli mõeldud ka matkasuvilaga parkimiseks. Ilus, puhas ja vaikne koht.

Teisel päeval, 26.12.13 suundusime Poolas Bialystokisse, kus mõningase eeltöö põhjal pidavat seal head ostlemise kohad olema, kuid pühade tõttu olid kõik kauplused suletud. Seejärel otsustasime külastada hoopis sealset vanalinna ja vaadata meditsiiniülikooli ümbrust, mis asus kaunis lossis. Ilm oli super ja linn väga kaunis. Sama päeva õhtuks jõudsime Varssavisse ja ööbisime kesklinnas ühe kaubanduskeskuse parklas (Targowek kaubanduskeskus), mürast eemal ja tundus turvaline parkla.

Kolmandal päeval, 27.12.13 hommikul külastasime kaubanduskeskust ja tegime sisseoste. Hinnad olid kohati poole soodsamad kui Eestis. Õhtuks jõudsime Saksamaale, peale Varssavit on kiirteed (tasulised). Esimene öö Saksamaal oli teeääres puhkepeatuse kohas, kus oli suur parkla ja olemas kõik vajalik. Saksamaal on valdavalt puhkealas korralikud wc-d, prügikastid ja kõik muu vajalik, lisaks oli seal parkla matkasuvilate jaoks.

Neljandal päeval, 28.12.13 hommikul startisime Tropical-Islandsi poole lootuses kohe hommikul muretult sisse saada, kuid mida lähemale, seda rohkem autosid sinna suundus. Otsustasime, et ei veeda oma aega selles järjekorras ja külastame hoopis Berliini. Otsisime matkasuvilale parkimiskoha võimalikult Berliini kesklinna Brandenburgi väravate lähedale. Saime suurepärase parkimiskoha Brandenburgi väravatest ca 800 meetri kaugusel. Sealsamas lähedal asus ka Madame Tussaudsi muuseum ja Sealife, Legolandi oli ühe metroopeatuse kaugusel. Ostsime piletid ja külastasime veekeskust Sealife. Jalutasime veel Alexanderplatzil ja külastasime läheduses (teletorni kõrval) olnud jõuluturge. Hinnad on tunduvalt soodsamad kui meie oma Raekoja platsil.

Viiendal päeval, 29.12.13 magasime kaua, sõime hommikust ja seejärel suundusime Madame Tussaudsi muuseumisse. Järgmiseks oli sel päeval plaanitud ka Legoland. Kindlasti on Berliinis käies soovitav neid kohti külastada, kuna need kohad pakuvad huvi ja tegevust kogu perele. Õhtul sõitsime Tropical-Islandsi poole ,kuhu jõudsime kella 18 ajal. Tropicali oli plaanis minna järgmise päeva hommikul ja sissepääsupiletid varem ära osta, kuid selgus, et vaid internetis oleks saanud ette osta, sest külastusaeg lõppeb seal kell 3. Seega, kui oleks õhtul kell 18 ostnud piletid, siis nende kehtivus oleks ikka lõppenud kl 3.

Tänu toredatele inimestele selgus, et kui soovid parkida matkasuvilaga campingualas, siis saab kohe samal õhtul soetada käepaelad, mis sisaldasid auto parkimiskohta campingualas. Autokaravani ala oli läheduses, aga töötajad seda välja ei reklaaminud ning väitsid, et see ei tööta talvel, kuid samas oli see peaaegu täis. Karavaniparklas saab täita matkasuvila veed, tühjendada paagid ja vabaneda prügist. Pilet ei olnud ka väga palju kallim, koos matkasuvilaparklaga tuli hinnaks 96 €. Sisutiheda päeva lõpetuseks läksime veel Tropical-islandsisse.

Kuuendal päeval, 30.12.13 veetsime terve päeva Tropical-Islandsis. Kõik, mis on kodulehel, peab paika ja meie kogemuse põhjal on see koht külastamist väärt ning pettumust ei valmistanud. Veendusime vaid selles, et me lähme sinna veel.

Seitsmendal päeval, 31.12.13 hommikul sõitsime tagasi Berliini ja peatusime juba oma tuttavas peatuspaigas Brandenburgi väravate läheduses. Seal toimus ka Euroopa üks suuremaid aastavahetuspidusid, kus igal aastal osaleb ligi miljon inimest. Brandenburgi väravast Vabadussambani ulatuv kahe kilomeetri pikkune ala muutub üheks suureks vabaõhupeoplatsiks: meeletult söögi- ja joogikohti, esinevad bändid, artistid, DJ-id jne ning loomulikult suur ilutulestik. Külastasime päeval ka veel linna ja tegime väikse poetuuri. Poed suleti sel päeval seal juba kell 14. Broneerisime oma parkimiskoha lähedale restorani laua kella 19ks vaatega jõele ja keskväljaku poole. Restoranis istudes oli näha juba suurt tungi Brandenburgi väravate poole. Ise otsustasime minna poole kümne ajal, kuid siis oli juba enamik linna sisseviivatest teedest suletud ja kõik suunati 3-5 km ringiga ainukese sissepääsu juurde. Meil vedas, kuna kohalikud olid ühe piirdeaia lahti teinud ning sealt õnnestus ka meil sisse lipsata. Pidu meeldis ja ka meie 6 a poeg pidas hästi vastu. Head uut aastat!

Kaheksandal päeval, 1.01.14. Lõuna paiku alustasime sõitu Eestisse. Kokku sõitsime ca 4000km.

Reisil kasutasime GPS navigatsiooniseadet.

Kulud reisil:

• Kütus 504 €
  • Gaas 2 ballooni 44 €
  • Teemaksud 44 €
  • Meelelahutus (Sealife + Madame Tussauds + Legoland) 85 €. Tropical-islands 96 €
  • Söök jook ca 200 € kokku nii väljas kui ka see, mida ostsime kohapeal valmistamiseks. Poolas ja Saksamaal on väljas söömine tunduvalt soodsam kui Eestis. Toidud ja joogid ostsime kaasa Poolast.

Kokkuvõttes tuli reis ootuspärane ja püsisime planeeritud ajagraafikus.

Vaata pildigaleriist meie reisipilte SIIT.