Visioonivõistluse kuraatori arhitekt Alvin Järvingu sõnul on Viru väljak visioonivõistluse alaks eriti sobiv, kuna just seal lõikuvad ajaloolised, tänapäevased ja ka tulevikku suunatud tegevusväljad, virtuaalse ja päriselu kihistused: “Täna on väljak linnaruumist sisuliselt kadunud ning alal paikneb liiklusmaa — aga mis võiks Viru väljakust saada tulevikus, mil 95% tänavatel liikuvatest sõidukitest suudavad liikuda ilma juhita?” Järving usub, et tehnoloogiline muutus annab Viru ristmikule tagasi võimaluse saada linnaväljakuks ning just praegu on paras aeg hakata võimalike tulevikustsenaariumite peale mõtlema, kutsudes visioonivõistlusel osalema arhitekte ja linnaplaneerijaid nii Eestist kui väljaspoolt.

TAB 2015 kandva idee “Isejuhtiv linn” autor ning kuraatorite meeskonna juht Marten Kaevats selgitab, et isejuhtiva tehnoloogia kasutuselevõtuga linnas muutub linnaruumis rohkem kui hetkel uskuda julgeme — ristmikud ja autoteed kahanevad, efektiivseks autoliikluseks vajaminev maa väheneb. “Isejuhtivad autod muudavad lihtsamaks auto jagamise — enamikul meist pole enam vaja omada isiklikku autot. Sellest tulenevalt väheneb oluliselt autode arv ja see omakorda mõjutab linnaruumi — linnas pole enam vaja nii suuri ja laiu autoteid ning senisel hulgal parkimiskohti, mis annab praegusest rohkem ruumi inimestele.” Kaevats on lootusrikas, et Viru ringi puhul on klassikalise fooridega reguleeritud ristmiku asemele oodata teistsugust, pigem väljakut meenutavat sõlmpunkti, kus kohtuvad targad juhita autod, kergliiklus, ühistransport ja jalakäijad.

TABi visioonivõistluse žüriid juhib maailma arhitektide absoluutsesse paremikku kuuluv Hollandi arhitekt Winy Maas. Lisaks temale kuuluvad žüriisse veel Tallinna linnaarhitekt Endrik Mänd ja TABi idee autor, arhitekt Villem Tomiste.

TAB on rahvusvaheline arhitektuurifestival, mis tutvustab kohalikku arhitektuurikultuuri, käsitleb aktuaalseid teemasid arhitektuuris ning heidab pilgu valdkonna tulevikku. 9. septembril algav, kolmandat korda toimuv TAB räägib sellest, kuidas muutub meid ümbritsev linn siis, kui kasutusele võetakse isejuhtivad autod. TAB koosneb neljast peasündmusest ja satelliitprogrammist. Eelmised biennaalid tegelesid nõukogude ruumipärandi taaskasutuse (2013) ning maastikuurbanisimiga (2011). Täpsem info biennaali kodulehelt www.tab.ee.