Laulja ja arhitekt Rebecca Kontus ühendab arhitektuuri muusikaga


Laulja ja arhitekt Rebecca Kontus ühendab arhitektuuri muusikaga
Foto: Kollaaž

Sel aastal ka Noore Arhitekti preemiale nomineeritud Rebecca Kontust mäletavad paljud muusikuna, kes juba teismeeas tuntust kogus — tegelikult on ta tänaseks ka EKA lõpetanud arhitekt ja mitmete Tallinna linnaruumis silmapaistvate projektide autor. Tänavuse Tallinna Arhitektuuribiennaali raames toimuvas projektis Musicity, mille jaoks kaheksa eesti muusikut loovad Põhja-Tallinna linnaruumist inspireeritult täiesti uued teosed, sai Rebecca oma kaks armastust ühendada.

See on päris erakordne, et üks arhitekt enda loodud ruumist inspireeritult ka muusikateose kirjutab. Milline see muusika ja arhitektuuri vaheline seos Sinu elus täna on — kas arhitektuur inspireerib Sind muusikuna või võib mõnest muusikapalast inspireeritult hoopis uus ruum sündida?

Ma usun, et loomingu puhul ei ole inspiratsioonil piire — kõigest võib inspiratsiooni saada. Mul on olnud õnne teha sellist põnevat projekti nagu seda Noblessneri kvartal on — kuid minu jaoks muusika ja arhitektuur pigem tasakaalustavad üksteist. Kui ma veel kunagi Otsa-koolis õppisin, siis mul oli ühes detsembrikuus 24 kontserti. Peale seda olin jaanuaris energiast ja motivatsioonist täitsa tühi. Sel hetkel tundsingii, et pean tegelema ka millegi muuga, et elu ei muutuks liiga ühekülgseks — ühetaoline rutiin viib mind üsna kergelt stressi. Praegu on mu elus ruumi nii muusikale kui ka arhitektuurile.

Seotud lood:

Mis on Noblessneri väliala juures Sinu enda jaoks kõige õnnestunumad lahendused?

Mul on hea meel, et nii professionaalse tellijaga koostöös sai suures plaanis minu pakutud vimkad ikkagi sisse jätta. Näiteks, kui vaadata Noblessneri ala õhust — kasvõi Google Mapsi abil — siis on akvatooriumi ümber selgesti näha laevade pommitamise motiivist tuttavad tähed ja numbrid. ABC jne asemel on seal küll kvartali nimi hoopis, milles on samuti 10 tähte. Mööda ei saa ka valgusdisainist, mis minu arvates õnnestus suurepäraselt ja sellest, et telefonirakenduse kaudu on võimalik muuta kogu kvartali väikevormide valgusvärvust. Eks nende kraanakujuliste valgustite osas oli ka palju vaidlemisi — kas on ikka vaja ja kas peab just sellist värvi kasutama. Minu jaoks on merelt vaadates Tallinna silueti lahutamatuks osaks just kraanad.

Loe veel

Aga lõppkokkuvõttes on mul tohutult hea meel, et need seda jalakäijate ala ilmestavad. Mulle tundub, et inimestele meeldib seal kvartalis jalutamas käia ja see ongi kõige suurem kompliment, kui jälle näed sotsiaalmeedias, et keegi on seal pildistamas käinud.

Kuidas sai alguse koostöö Musicity idee autori Nick Luscombe’iga, kes on sarnast ettevõtmist mitmel pool maailmas veel korraldanud?

Mind kutsus selles projektis osalema hoopiski üks vahva noor arhitekti Kirke Päss, kes on Musicity eestipoolne kontakt. Ma ei olnud enne sellest projektist kuulnud, aga see tõotab tulla tohutult põnev.

Millest räägib Sinu teos Musicity kavas?

See lugu räägib emotsioonist, mida see linnaruum inimestes tekitab. Siinkohal ma pean ütlema, et inspireerisid mind inimesed, kes Noblessneris aega veedavad ja nende meelteseisund — neil ei ole seal kunagi kuhugi kiiret.

Kui Sul poleks olnud võimalik Noblessnerist lähtuvalt oma teost kirjutada, siis milline koht Põhja-Tallinnas on veel nii inspireeriv?

Mulle väga meeldib Professorite küla Koplis. See on veel selline avastamata kant.

Mucisity kontserdisari algab 14. septembril kell 16 Koplis Põhjala tehases Aivar Tõnso muusikaga, liigub läbi Kopli pargi, Arsenali keskuse ja Kalamaja pargi Noblessneri peaväljakule, kus umbes kell 19 tuleb ettekandele Rebecca teos — ja lõppeb sealsamas Noblessneri valukojas Mart Avi loomingu ettekandega. Vaata kogu kava ja osalevate muusikute nimekirja siit.