Kuidas kujundada magamistuba, mis soosib rahulikku und?

Sisearhitekt Ines Käärma annab nõu!
Kuidas kujundada magamistuba, mis soosib rahulikku und?
Müravabad kapipinnad aitavad heale unele kaasa. Valgustid Artemide - Demetra Faretto, maaletooja Laterna Magica.Foto: Märt Lillesiim

Nüüd, kus pikad valged ööd selja taga, muutub eluviis tagasi tubasemaks. Pärast väsitavat päeva igatsevad keha ja vaim hubast pesa, kus rahulikult kosuda. Mõnusa interjööriga magamistoa loomine ei pea olema raketiteadus. Mõnusa magamistoa kujundamiseks jagab meile nõu sisearhitekt ja büroo Ace of Space asutaja Ines Käärma.

Tõde on, et korralikult välja puhata saab siis, kui ümber pole segajaid. Kaaslast võib häirida väikseimgi müra, Sind ennast segab ehk tuppa piiluv tänavavalgustus. Üks on kindel – elimineeri magamistoast kõik, mis häirib väljapuhkamist. Telekal ei näe Käärma magamistoas otstarvet. See ruum on tema hinnangul koht aju ja keha puhkamiseks ning seal pole kohta tehnikaseadmete jaoks. Sisearhitekt nendib, et linnaelu on piisavalt kiire ja närviline ning soovitab endale ilusa ja kõvasti pläriseva äratuskella hankida. Hilisõhtune voodis telefoni näppimine jäägu minevikku. Võid avastada, et uni on magusam ja puhkad sootuks paremini.

Oluline koht on valgustusel. Fotol Karmani valgusti, maaletooja Hektor Light.
Seotud lood:

Segajateks on sageli ka üleliigsed esemed ja korratus. Ines soovitab juba magamistuba kujundades mitte projekteerida liigselt lahtiseid pindu, nagu seda on riiulid. Korrastatud riiulid on enamasti illusioon, mida kohtab ainult stilistide kujundatud ajakirja piltidel. “Reaalsus on veidi teistsugune – igasugused pinnad hakkavad koguma kultuurkihti, sest on mugav panna midagi käest ära kapi peale, mitte kapi sisse,” tõdeb ta.

Et sellist olukorda vältida, olgu igal asjal oma koht. Ka väikseimate esemete jaoks leidub toredaid organiseerimistarvikuid, millega kord majja luua. “Mina soovitaks kõigil enne iga järgmist ostu mõelda, kas tegelikult on seda asja vaja – nii ei teki liigseid esemeid, millelt tolmu pühkida,” annab Ines nõuande.

Müravabad kapipinnad aitavad heale unele kaasa. Valgustid Artemide - Demetra Faretto, maaletooja Laterna Magica. Foto: Märt Lillesiim

Ines Käärma peab magamistoa tähtsaks osaks ka õiget valgusrežiimi, kuna enne magama minemist võiks toas olla hämaram valgus, mis annab ajule signaali, et varsti on uneaeg. Kindlasti peab olema tagatud koristusvalgus üldvalguse näol, kuid vooditsoonis võiks olla õdusam valgustus, mis tekitab unisema miljöö. Ka funktsionaalsus mängib suurt rolli. Igal asjal olgu oma koht. Ära lase öökapile tekkida silma häirivaid kuhjasid kas raamatutest või õhtul äravõetud ehetest.

Ja ära unusta, et korraliku väljapuhkamise eelduseks on meeldiv ärkamine. Võta eelneval õhtul hetk aega, et vaadata otsa homsetele tegemistele. Otsi välja riided, pane valmis kott, tee ära veel mõni väike asjatoimetus. Nii lähed päevale vastu organiseeritumana, rahulikumana ja võidad hommikul lisaminuteid.