Terje: Messi üldine tase, stiilitunnetus, käekiri tervikuna oli äärmiselt kõrge. Eelkõige hakkasid silma terviklikud väljapanekud, pastelses ja naturaalses toonis tooted, palju halli, beeži, heleroosat, must-valget. Üllatava värvina kasutati heledamas ja pastelsemas võtmes terrakota-punast.

Endiselt on väga populaarne vasekarva metalne toon detailidel, mille kõrvale võrdväärse partnerina sirgub helekuldne metall. Miksitakse palju marmorit ja puitu. Kõikides väljapanekutes kasutatakse taimi, eriti palmilehti ja eukalüpti. Lihtsad jooned, looduslikud materjalid, läbimõeldud lahendused ja terviklikkus on see, mis iseloomustab Taani disaini.

Norman Copenhagen. Foto: Terje talpsepp

A post shared by Terje Talpsepp (@terjetalpsepp) on Feb 27, 2017 at 1:18pm PST

Valhalla Factory eesmärgiks oli tutvustada Eesti disaini Skandinaaviamaade disainitippudele ning leida edasimüüjaid just nimelt Taanis ja mujal Põhjamaades. Taanlaste maitse- ja ilumeelega sobituv Eesti disainbränd sai vapustavalt head tagasisidet nii kohalikult pressilt, disaineritelt kui ka kaupluste sisseostjatelt.

Valhalla Factory Formlandi disainimessil Taanis 2017

Taani messile valiti välja Valhalla kollektsioonide seast 5 mustrit, mis uuringute järgi leiavad tee just taanlaste südamesse. Udune raaguspuudega metsamotiiv, must-valged kõrrelised, hallikates toonides meremustrid, pastelne roosa marmorlainetena ja tuhmroheline oliivikarva lehemotiiv.

Aksenti loodi hallikate ja roheliste marmorist köögiaksessuaaridega ning minimalistliku käekirjaga tammepuidust nõudega. Kopenhaagenit peetakse tõeliseks disainimekaks, kus isegi supermarketis on kureeritud valik kodukaupa ja iga kodu näeb välja kui väljavõte kõige paremast disainiajakirjast. Taanlased tarbivad disaini kui tarbekaupa, mis annab ka Valhallale enesekindlust siseneda niivõrd väärikale turule.

Valhalla Factory tootegruppi kuuluvad puidust kellukesekujulised lambid — disaininud Valhalla Factory puidudisainer Elmet Treier — olid kaasatud Taanis väga tuntud ja hinnatud Eckmann stuudio poolt loodud “Common Sense Shop” kontseptsiooni. Kureeritud uudse kontseptsiooniga “Common Sense Shop” loodi tuntud Taani disainiajakirjanike, visuaalse identiteedi loojate ning messikorraldajate initsiatiivil. Idee oli näidata klientidele, milline võiks olla tänapäevases võtmes elustiili- ja sisustuspood. Näidispoes olid presenteeritud valitud tooted erinevatelt brändidelt, valik floriste loomas lilleseadeid, toimusid töötoad, vestlusringid ja maitsemeeltele oli loodud ka lounge-kohvik. Lausa 15 Valhalla Factory lampi rippusid uhkelt laes keset kõige populaarsemat kohvikut.

LOE VEEL: