FinEst Link projekti tasuvusuuringu hinnangul toob merealune raudteetunnel kaubavedudele märgatava ajalise ja rahalise kokkuhoiu ning omab tõsist kasvupotentsiaali. Hinnanguliselt veetakse 2050. aastal nii raudteetunnelis kui ka praamlaevadel 4,2 miljonit tonni kaupa, mis teeb aastaseks kaubamahuks kokku 8,4 miljonit tonni. Praegu veetakse Helsingi ja Tallinna vahel umbes 3,8 miljonit tonni kaupa aastas, selgub FinEst Linki arvutustest.
Projektis valminud kalkulatsioonid näitavad, et umbes 12 miljonit reisijat kasutaks kahe riigi vahel reisimiseks rongi ja 11 miljonit reisijat reisiks jätkuvalt laevaga, mis teeks kogureisijate arvuks 2050. aastal 23 miljonit. Praegu reisib kahe riigi vahel umbes 9 miljonit reisijat aastas.
FinEst Link projekti tasuvusanalüüsi hinnangul kasvavad reisijate arvud ka praamlaevadel, vaatamata sellele, et paljud igapäevased pendelrändajad eelistaksid reisimiseks tunnelit. Juhul, kui tunnelit ei ehitata, hinnatakse 2050. aastal praamireisijate arvuks 14 miljonit aastas.
FinEst Link projekti konsultandid soovitavad kasutada tunnelis 1435 millimeetrist Euroopa standardile vastavat rööpmelaiust, mis ühendab ühtlasi Helsingi Vantaa lennujaama Tallinna Lennujaamaga. Tunneli olemasolul liigub kaup Soomest Eestisse ning seejärel otse mööda Rail Balticut Kesk-Euroopasse ilma vajaduseta kaupa vahepeal ümber laadida. Lennureisijad saavad kasutada raudteed, et sõita Vantaa lennujaamast või Tallinna lennujaamast rongiga Varssavisse ilma, et neil oleks vaja vahepeal rongi vahetada.
Kaupade ümberlaadimine Soome rööpmelaiuselt ehk 1524 millimeetrit Euroopa 1435-millimeetrisele laiusele või vastupidi toimub Helsingi Vantaa lennujaama piirkonnas, nii-öelda lennujaama müraalal, kuhu on planeeritud suured kaubaterminalid, mis teenindavad tunnelit läbivat kaubavahetust. Tunneli kaubaterminali jõudmiseks saab kasutada kas Ringteed number 4 või siis Hanko-Hyvinkää Soome standardile vastava rööpmelaiusega raudteed, kust on võimalik edasi liikuda Soome raudteevõrgustikule. FinEst Link projekti analüüsi kohaselt sõidavad kaubarongid tunnelis kiirusega 120 kilomeetrit tunnis.