KoduLine podcast: nõudlus maamajade vastu kasvab üha enam

KUULA SAADET
KoduLine podcast: nõudlus maamajade vastu kasvab üha enam
KoduLine podcasti saatejuht Jana Vainola, KoduLine tegevjuht Lii Aalik ja reklaamiagentuur VanDahl loovjuht Janar Siniväli

Viimastel aastatel on süvenenud trend, kus töötaja nimi võib olla omal alal tuntum ja tugevam kui ettevõtte kaubamärk, milles ta töötab. Üks põhjus on selles, et firmade loomine on järjest lihtsam, nõuab vähem investeeringuid ning ettevõtte käekiri ei seisne enam ilmtingimata ostetud seadmetes, vaid töötajates. Teisalt on aga ka tarbija järjest teadlikum sellest, kes talle teenust osutab – töötajad ei ole enam kaubamärgi taga peidus.

Sellele on aidanud kaasa nii sotsiaalmeedia levik kui ka erinevad arvuti- ja nutirakendused, tänu millele ei pea klient enam valima teenuseosutajat firma järgi, vaid saab võrrelda konkreetseid isikuid. Näiteks ei pea taksot tellides enam valima sõidukit kaubamärgi järgi, vaid saab telefonist võrrelda, milline juht on kõige lähemal või kõige soodsam. Samamoodi on KoduLine loonud võimaluse leida kinnisvaramaakler mitte büroo järgi, vaid konkreetse maakleri omaduste põhjal.

Kinnisvaraturul on tavapärane, et kui klient saab maakleriga positiivse kogemuse, siis otsib ta järgmisel korral üles pigem sama maakleri, mitte ei omista seda kogemust kogu kinnisvarabüroole, kus see maakler töötas. Küll aga laiendab ta negatiivse kogemuse korral selle emotsiooni tervele büroole või tervele maakleri elukutsele.

Kevadine tervishoiukriis on toonud muudatusi kinnisvaraostjate eelistustesse – otsitakse kortereid, millesse saab mahutada ka kodukontori. Samal ajal võib selles kriisis peituda võti ka maapiirkondade jaoks, kellel on olnud probleeme hõreneva elanikkonnaga – kodukontori võimalusi avastanud linnaelanikest võiksid saada maapiirkondade uusasukad, kui neid selleks piisavalt inspireerida.

Juba käesoleval sügisel on KoduLine tundnud nõudluse kasvu linnalähedaste maamajade ja suvilate järele, kuid tegelikkuses ei pruugi kaugtööd tehes linnalähedus ollagi nii määrav kui esmapilgul tundub. Kuigi tavapäraselt ostetakse maamaju pigem suvel, võib talv olla selleks isegi sobivam, sest sageli on siis paremad võimalused hinnaläbirääkimisteks ning samuti saab hinnata maja soojapidavust.

Maaklerid peavad tihti puutuma kokku olukordadega, kus inimese ootused oma uuele kodule on vastukäivad ning neid ei ole võimalik samaaegselt ellu viia. Sellisel juhul on hea maakleri ülesanne mõista, mis kliendi jaoks tegelikult oluline on, ning pakkuda talle välja võimalusi, mille peale ta ise ei ole tulnud.

Mujal maailmas on kinnisvara üürimine populaarsem kui Eestis. Eestis eelistavad üürida valdavalt noored, kelle elukorraldus ei ole veel paika loksunud ning kes eelistavad üüripinna paindlikkust. Ilmselt noorema generatsiooni hulgas jääbki üürimine ja asjade rentimine juba olemuslikult populaarsemaks kui vanematel põlvkondadel. Siiski on eestlastel ikkagi valdavalt soov omada.

Uue aja tehniliste võimaluste abil saab teha oma valikuid järjest teadlikumalt. Kasutagem neid võimalusi!

Kuula saadet!