Anne ja Kristi, kust ammutasite inspiratsiooni?


Tammsaare pargi paviljonis on kaks restorani, millel samad omanikud. Ühe poolega oli omanikel kohe selge idee, et sinna tuleb Vahemere restorani POMO järgmine koht. Eelmise POMO loomisel olime loonud koos kliendiga juba tugeva kontseptsiooni ja identiteedi. Nüüd tuli see kanda täiesti teistsuguse arhitektuuriga ruumi. Kui Ülemiste POMO-s on ajalooline hoone koos tellisseintega, siis Tammsaare paviljonis on põhiliseks seinapinnaks klaas.

Kadarik Tüür Arhitektide projekt oli juba arhitektuurselt mõjuvate elementidega, püramiidjate katuseakende ja mustvalge põrandamustriga lõi see meie projektile tugeva keha. Meie ülesanne oli leida viis, kuidas tuua POMO sellesse keskkonda nii, et restorani identiteet jõuaks külastajani.

POMO kontseptsiooni loomisel said üheks inspiratsiooniallikaks just Napoli linna vaated, kus hoonete erinevad mahud ja värvid üksteist täiendavad. Nii on ka POMO-s palju erinevaid mahte, värve ja tekstuure. Ruumi pärliks on kuldne ehtne pitsaahi, mille ümber koonduvad muud elemendid. Sidrunikollane baarilett kutsub juba eemalt sisse astuma – klaasseinte võlu.

Ruumi täidavad eritellimusena valminud nägudega toolid, millel on kujutatud Itaaliaga seotud tuntud inimesi. Selline lähenemine täidab ruumi näiliselt inimestega – keegi ei pea kunagi üksi sööma.

POMO kontseptsiooni osa on ka Itaalia marmorkujud, mis siin-seal ruumides paiknevad. POMO brändi nägu David kannab ka lauajala rolli.

Café Opera üheks inspiratsiooniallikaks oli art deco ajastu ja sisekujunduse loomisel sai määravaks Estonia teatri vahetu lähedus. Eelkõige sai sisearhitektuurse lahenduse puhul silmas peetud väljapeetumaid lahendusi ja kõnekaid materjale. Eesmärk oli luua hubane restoran, kus on võimalik süüa päeval brunch’i ja õhtul nautida õhtusööki või kokteile.

Materjalide valikul sai tehtud tavapärasemast põnevamaid kooslusi: vaskne ja kuld, roosa oonükslett, punane marmor ja mahlakad lillad ning rohelised kangad. Suur avatud ruum on jagatud sirmidega, milles on peeglid või metallvõrk.

Üldiselt leiame inspiratsiooni elust endast ja maailmas toimuvast. Iga töö puhul soovime alati teha midagi uut, mida varem teinud pole. Üritame leida enda jaoks väljakutset pakkuvaid lahendusi.

Mis oli keerukas?


Nagu igas ehitusprotsessis, tuleb muutusi ikka ette, aga pigem jäi paika algne üldkontseptsioon. Muudatused olid rohkem tehnilist laadi, kus tootjatega koostöös selgus, et peab disaini mõnevõrra muutma.

Materjalide-värvide-vormide harmoonia – kuidas tunnetasite piiri, et oleks tasakaal?


Järjest enam paneme tähele, et katsetame nii enda kui ka teiste piire, kui uusi kooslusi kokku paneme. Kui vahepeal tahaks öelda, et midagi sellist kunagi ei tee, siis järgmise objektiga sööme oma sõnu. Oleme julged katsetajad ja üldiselt saame omavahel arutades kogu sisearhitektuurse lahenduse peensusteni läbi hekseldatud. Töötame projekteerimise faasis väga palju 3D-s, kus katsetame erinevad lahendused läbi. Mõnikord tekivad huvitavad kooslused justkui kogemata katsetamise käigus, aga 3D-s ruum töötab ja seetõttu julgeme nende lahendustega ka projektis edasi minna.

Kust on pärit sisustus? Millised esemed on kõige erilisemad? Kuigi eks seda on kogu interjöör.


Sisustus on suures osas eritellimus. Eelkõige hakkavad restoranides silma baariletid, mis on kesksed elemendid. POMO baarileti looklev esipind sai tellitud Itaalia tootjalt 3D surfaces, mis oli ka esmakordne katsetus sellise materjaliga. Samalt firmalt on ka Café Opera stukkdekooriga seinapaneelid. Café Opera Onyx sai tellitud spetsiaalselt Itaaliast, kust valisime välja just need õiged materjalilehed.

Restoranide lauad ja toolid on tellitud suures mahus laiast maailmast. POMO-s on palju erilahendust, kus kasutasime laudadel prinditud geomeetrilisi mustreid ja toolidel näopilte. Need kõik sai valmistatud Eestis.

  • Lugu ilmus sisustusajakirja Disain, Interjöör & Arhitektuur sügistalvises numbris. Telli ajakiri endale SIIT.