Sellele on aidanud kaasa nii sotsiaalmeedia levik kui ka erinevad arvuti- ja nutirakendused, tänu millele ei pea klient enam valima teenuseosutajat firma järgi, vaid saab võrrelda konkreetseid isikuid. Näiteks ei pea taksot tellides enam valima sõidukit kaubamärgi järgi, vaid saab telefonist võrrelda, milline juht on kõige lähemal või kõige soodsam. Samamoodi on KoduLine loonud võimaluse leida kinnisvaramaakler mitte büroo järgi, vaid konkreetse maakleri omaduste põhjal.

Kinnisvaraturul on tavapärane, et kui klient saab maakleriga positiivse kogemuse, siis otsib ta järgmisel korral üles pigem sama maakleri, mitte ei omista seda kogemust kogu kinnisvarabüroole, kus see maakler töötas. Küll aga laiendab ta negatiivse kogemuse korral selle emotsiooni tervele büroole või tervele maakleri elukutsele.

Kevadine tervishoiukriis on toonud muudatusi kinnisvaraostjate eelistustesse – otsitakse kortereid, millesse saab mahutada ka kodukontori. Samal ajal võib selles kriisis peituda võti ka maapiirkondade jaoks, kellel on olnud probleeme hõreneva elanikkonnaga – kodukontori võimalusi avastanud linnaelanikest võiksid saada maapiirkondade uusasukad, kui neid selleks piisavalt inspireerida.

Juba käesoleval sügisel on KoduLine tundnud nõudluse kasvu linnalähedaste maamajade ja suvilate järele, kuid tegelikkuses ei pruugi kaugtööd tehes linnalähedus ollagi nii määrav kui esmapilgul tundub. Kuigi tavapäraselt ostetakse maamaju pigem suvel, võib talv olla selleks isegi sobivam, sest sageli on siis paremad võimalused hinnaläbirääkimisteks ning samuti saab hinnata maja soojapidavust.

Maaklerid peavad tihti puutuma kokku olukordadega, kus inimese ootused oma uuele kodule on vastukäivad ning neid ei ole võimalik samaaegselt ellu viia. Sellisel juhul on hea maakleri ülesanne mõista, mis kliendi jaoks tegelikult oluline on, ning pakkuda talle välja võimalusi, mille peale ta ise ei ole tulnud.

Mujal maailmas on kinnisvara üürimine populaarsem kui Eestis. Eestis eelistavad üürida valdavalt noored, kelle elukorraldus ei ole veel paika loksunud ning kes eelistavad üüripinna paindlikkust. Ilmselt noorema generatsiooni hulgas jääbki üürimine ja asjade rentimine juba olemuslikult populaarsemaks kui vanematel põlvkondadel. Siiski on eestlastel ikkagi valdavalt soov omada.

Uue aja tehniliste võimaluste abil saab teha oma valikuid järjest teadlikumalt. Kasutagem neid võimalusi!

Kuula saadet!