Ambiente messi märksõnad: maitsekus, rõõm, vaikus ja aeglane elustiil
Maitsekas kodu
Meisterlikkus veatu tulemuse nimel — rikkalikud värvid, tundlikud materjalid, puhtad jooned ja täiuslikud proportsioonid loovad pingevaba ja ajatu õhkkonna. Materjalidest tõusid esile väärispuit, nahk ja kotiriie, samet, veluur ja portselan. Keskne teema oli värviline klaas ja lihvitud pinnad. Reljeefid ja 3D-efektid lisavad elegantsi. Lase sel oma koju tulla!
Vaikus meie ümber
Kuna partnerriigiks oli sel aastal India, siis hakkas silma ohtrasti uues võtmes traditsioonilisi käsitöötehnikaid, kuid seda jagus küllaga ka Skandinaavia maade väljapanekutesse. Materjalide puhul eelistatakse muidugi looduslikke: vill, siid, kanep ja lina ning puit, kivi, õled, savi ja keraamika (naturaalne või klaasitud) ning sageli on materjalid taastöödeldud.
Rohkem rõõmurikkust
Silma hakkasid tavapäratud mustrikombinatsioonid ja mitmekülgsed materjalid: taimemotiivid, geomeetrilised ja üleelusuurused kujundid, vintage-motiivid ning illustratiivsed tapeedid. Tore on see, et uuenduslikult taastöödeldud plasti kõrvutatakse värskendavatel ja üllatavatel viisidel.
Aeglane on moes
Köök — kodu süda
Uue nüansiga maalähedus
Modernne klassika
See stiil esindab puhtaid jooni ja siledaid käepidemeteta uksi, mistõttu on need justkui kunstiteosed ja arhitektuuri märkamatud osad. Roostevaba teras mõjub koos mattide epoksüvaigust pindadega võimsalt. Enim kasutatavad köögitarbed ja toiduained jäävad käeulatusse, olles samal ajal nutikalt peidus, et need köögi üldmuljet ei rikuks.
Köök kui digitaalne väljapanek
Digitaliseerimine mõjutab muutusi ka köökides. Köögitehnika ON nutikas. Nähtamatud digitaalsed abilised teavad, mis on külmkapis, milliseks kujuneb ilm ja kui kaua lasanje veel ahjus peab olema. Nutikad külmkapid sorteerivad toitu värskuse järgi, suudavad võrguseadme abil edastada toidunimekirju ning jagada perekonnaga sõnumeid. Turul leidub isegi ahjusid, mis võivad oma temperatuuri reguleerides vähendada toiduvalmistamise aega. Kõikide tootjate jaoks on siiski prioriteet, et uued tööriistad säilitaksid ka lõbu, mis toidutegemisega kaasas käib.
Partnerriik 2019 — India
India oli tänavuse Ambiente partnerriik ja üritust kureeris India üks tootedisaini tippudest — Ayush Kasliwal. Tema disain kaevub sügavale traditsioonidesse, unustamata seejuures tänapäeva. See viib meid minevikku, kuid tulemuseks on võrratu urbanistlik minimalism, mis on põimitud Indiale omase meelelaadiga. Veel 50 aastat tagasi ei olnud enamikus India kodudes mööblit, vaid istuti põrandal — see oli traditsioon. Kasliwal pühendubki eelkõige traditsioonide originaalsele ümbersünnile. The Bowl Table on selles osas hea näide — lauajalad saab ära võtta ja pealmist osa hoopis suure kausina kasutada. Laud on disainitud Taani firmale Mater, vaata lähemalt www.materdesign.com.
Ambiente on maailma suurim rahvusvaheline tarbekaupade mess, kus esitletakse nii lauanõusid, köögi- ja majapidamistarbeid kui ka ornamente, kingitusi, ehteid, moetarbeid, sisekujundus- ning mööblilahendusi. Tänavusel messil osales 4451 eksponenti ja see tõi kohale 136 000 messikülalist 166 riigist. Ambiente on kogu tööstuse tähtsaim show, kus toimub samal ajal mitu üritust, sealhulgas programme uustulijatele, trendiesitlusi ja auhinnatseremooniaid.
Kümme kõige suurema osalejate arvuga riiki peale Saksamaa olid Itaalia, Hiina, Prantsusmaa, Suurbritannia, Holland, USA, Hispaania, Šveits, Venemaa ja Lõuna-Korea. Külastajate arv kasvas sel aastal märgatavalt — külalisi tuli kogu maailmast, eriti Lõuna-Ameerikast: Brasiiliast, Ecuadorist ja Mehhikost, Euroopast: Suurbritanniast, Hispaaniast, Hollandist ja Venemaalt ning Aasiast: Hiinast, Taist ja Indiast.
Mõnusat kujundamist!