Viis edukat aastat Tramontina esindust Baltimaades

Tramontinal on 16 rahvusvahelist jaotuskeskust, sealhulgas esindused Lätis, Eestis ja Leedus. Tänu selle strateegilisele asukohale, mugavale äritaristule ja kõrgelt haritud tööjõule näeb Tramontina Riiat ideaalse asukohana oma tegevuse laiendamiseks Euroopas. Praegu müüakse Balti riikide esinduse toel Tramontina tooteid edukalt nii Baltimaades, Ida-Euroopas kui ka Gruusias ja paljudes teistes riikides.

Tänavu juunis toimus Jurmala Golf Clubis pidulik üritus, mis oli pühendatud Tramontina Baltimaade esinduse viiendale aastapäevale. Sündmus tõi kokku partnerid ja kliendid seitsmest riigist, ettevõtete ja seitsme tehase esindajad. Selle raames esitleti uut sortimenti, mille hulgas oli ka aasta uudis – portselantoodete sari. Kõigi külaliste rõõmuks valmistas kulinaarse etenduse meisterlik Brasiilia peakokk Adriano Gabriel. See üritus oli suurepärane võimalus tähistada Tramontina Baltimaade esinduse edu viimase viie aasta jooksul.

„Pärast viit aastat tööd Balti riikides oleme kindlad, et oleme teinud parima valiku. Kavatseme muuta Riia esinduse veelgi olulisemaks – see on strateegiline keskus, et Euroopa turul laieneda. Me ei tea veel, kui suureks kujuneb kohalik esindus, kui palju inimesi hakkab siin tööle lisaks praegusele 14 töötajale, kuid teame kindlalt, et kõik Euroopa regiooni puudutavad olulised otsused tehakse just Riia esinduses. Te olete osa Euroopa Liidust, teil on tugev valuuta ja head naabrid, olete lähedal Skandinaavia riikidele. Ma mitte ainult ei arva, et siin on ilusad maastikud ja targad inimesed, vaid ma usun ka Balti riikide tulevikku ning sellesse, et siinne elukvaliteet paraneb oluliselt,“ räägib Joselito Gusso optimistlikult.

Tema kolleeg, Tramontina Baltimaade esinduse juht Linda Rode tõdeb, et Euroopa turg on väga konkurentsitihe, arvestades nii kohalike kui ka ülemaailmsete kaubamärkide kohalolekut, aga ka üha kasvavat kaubamärkide hulka. Tramontina aga usub oma konkurentsivõimesse ja pakub kvaliteetseid tooteid taskukohaste hindadega kõikides turusegmentides: ökonoomses, keskmises ja esmaklassilises. Keskendudes kvaliteedile ja uuendustele, jätkab ettevõte kvaliteetsete toodete pakkumist Baltimaade klientidele.

Peaaegu kõigil kodus olemas, kuid keegi pole sellest teadlik

Brändi koduriigis Brasiilias on Tramontina brändi tuntus võrratu – 80 protsendil küsitletutest on kodus Tramontina tooteid ja 94% teavad või on sellest kaubamärgist kuulnud. Huvitav on see, et ka Balti riikides on paljudel Tramontina kööginõud olemas, kuid nad isegi ei tea, mis täpselt. Ja nad kasutavad neid aastaid, sest tooted on nii kvaliteetsed, et need kestavad 20 aastat või kauem. Kuidas tagada sellises olukorras hea müük?

„Müügimaht sõltub suuresti tarbija käitumisest, mitte toote elutsüklist. Mul on kodus roostevabast terasest kööginõud, mis on üle 25 aasta vanad. Kuid tuleb päev, mil tahan proovida midagi muud. Võib-olla mõtleb keegi enne nutitelefoni või tahvelarvuti vahetamist kaks korda järele, sest nende toodete hind on kõrgem kui ühe noa või panni hind. Teisest küljest ei ole meie toodete hind meie klientide igakuiste kuludega võrreldes eriti kõrge. Ja me oleme veendunud, et peame pakkuma rohkem tooteid, et klientide igapäevaelu mugavamaks muuta. Näiteks, meie noad on meie klientidel alles, aga ilmselt peame pakkuma midagi uut: tomati-, juustunuga jne. Me ei pööra liiga palju tähelepanu toote elutsüklile, pigem püüame pakkuda uut toodet ja kogemust – kaupa, mis on valmistatud ringlusse võetud materjalidest või mis sisaldab vähem plasti,“ räägib Tramontina esindaja Linda Rode.

Üks samm ees megatrendidest ja käsikäes kestlikkusega

Tramontina on oma ajaloo jooksul alati esikohale seadnud kestlikkuse ja vastutustundlikud tootmistavad ning ettevõte on eksisteerinud üle 112 aasta. Firma on ellu viinud erinevaid algatusi, sealhulgas jäätmete kogumis- ja taaskasutuskeskuste, veepuhastussüsteemide ning uuenduslike tootmisprotsesside loomine, mis minimeerivad jäätmeid ja keskkonnareostust. Tramontina mure keskkonna pärast on endine ja ettevõte jätkab uuenduste sisseviimist ning uute toodete ja kestlike tootmisprotsesside arendamist. Selle aasta alguses töötas ettevõte välja uue plastivaba Leafi pakendamisliini ja 2024. aastal plaanib ettevõte saavutada CO2 heitkoguste nulltaseme ning kaotada plasti kasutamise tootmisprotsessis.

„Oleme alati oma tegevustesse kaasanud ESG keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisaspektid. See on juba osa meie DNA-st. Olen töötanud ettevõttes üle 30 aasta ja võin tunnistada, et oleme alati hoolinud keskkonnast, inimestest ja toodete kvaliteedist. Brasiilias kehtivad selles majandusharus väga ranged eeskirjad ning eksportiva ettevõttena rakendame ja järgime kõiki asjakohaseid standardeid.

Meil on ühes meie Lõuna-Brasiilia rajatises jäätmekogumiskeskus, kuhu saadetakse kõik meie tehaste jäätmed. Toimub jäätmete ümbertöötlemisprotsess ning pärast plasti, papi ja muude materjalide ümbertöötlemist müüme need turule. Kasutame vett oma tootmises korduvalt, puhastades ja töödeldes seda ümber. Kujutage vaid ette: kui meil poleks ümbertöötlemistehast, peaksime vedelatest jäätmetest vabanemiseks iga päev tellima 30 veokit. Sama lugu on puidujääkidega. Kui me neid küttebriketi tootmiseks ei kasutaks, vajaksime iga päev 6–8 veokit puidujääkide mujale transportimiseks. Kuid oleme oma tootmises rakendanud kestlikke protsesse, hoolitsedes seeläbi keskkonna eest ja vähendades oma kulusid,“ selgitab Joselito Gusso.

Kastrulitest ja nugadest lennunduseni

Tänapäeval muutub peaaegu iga ettevõte mingil määral IT-ettevõtteks, kuna kasutab automatiseerimist, programmeerimist jne. Tramontina investeerib palju tehnoloogiasse. Gusso sõnul saab kõiki ettevõtte protsesse automatiseerida, kuna need on korduvad. See omakorda toob kaasa parema tootekvaliteedi. Hetkel töötab Tramontinas üle 200 kõrgelt kvalifitseeritud inseneri ja nende töötajate abiga sünnivad ettevõttes uuenduslikud tooted.

„Aasta tagasi lõime Guru. Tegemist on kaasaskantava induktsioonpliidiplaadiga, mis on ühendatud telefoniäpiga. Rakendus „mäletab“ üle 200 retsepti ja kui teil pole häid kokandusoskusi, võite kasutada Gurut ja lihtsalt juhiseid järgida. Guru aitab teil silma peal hoida ka toiduvalmistamise ajal ja temperatuurirežiimil.

Kuid samas on see toode ka enesestmõistetav, sest oleme köögitarvikuid valmistanud juba üle saja aasta. Küll aga kehtib meie ettevõtte sees teatud loomevabadus, mida erinevad äriüksused saavad kasutada arendamaks seda, mida nad oluliseks peavad. Nii ilmusid aasta tagasi meie tootmisse lennunduses kasutatavate tööriistade nutikad kastid. Neisse on sisse ehitatud tehisintellekt, mis peab arvet, kes ja millise tööriista kastist võttis. Kasti ekraanil kuvatakse teave selle kohta, milline tööriist puudub – lennunduses on see info kriitilise tähtsusega. Eelmisel aastal hakkas seda toodet kasutama Brasiilia lennufirma Embraer ja sel aastal nägin neid kaste ka Riia lennujaamas!“ ei varja Tramontina esindaja oma rõõmu.

Numbrid on olulised, kuid inimesed on esikohal

Vestluse lõpus pöördub Joselito Gusso numbrite poole, mis on äris ilmselgelt väga olulised. „Meil on 32 inimesega müügijärgse teeninduse osakond, mis teenindab kõiki meie 22 000 toodet. Iga klient saab helistada, saata meili või WhatsAppi sõnumi. Saame päevas kuni tuhat sõnumit. Muidugi on mõned neist kaebused, kuid enamik sõnumeid sisaldab küsimust: kust ma leian konkreetse toote? Minu arvates on see väga oluline. See tähendab, et inimesed usaldavad meid ja on meie toodetega rahul.

Mõnel Brasiilia saidil, kus inimesed saavad hääletada ja erinevate ettevõtete kohta kommentaare jätta, oleme viimase kolme aasta jooksul saanud 97 punkti 100-st. See on väga oluline fakt,“ rõhutab Gusso.

Ettevõte ei hellita oma tähelepanuga aga mitte ainult kliente. Tramontina hoolib ka oma töötajatest, nende lastest ja kohalikust kogukonnast.

„Kaheksa aastat tagasi lõime Carlos Barbosa linna hariduskeskuse – renoveerisime kesklinnas vanad tehasehooned, kuna tahtsime neid säilitada, mistõttu kohandasime need hariduskeskuse vajadustele vastavaks. Siin on auditoorium loengute jaoks ja ruumid, kus on robotid ning plasti survevalumasinad. Pakume koolitusi oma töötajate lastele vanuses 14–16 eluaastat. Hommikul lähevad nad kooli ja pärastlõunal tulevad meie juurde. Kuid keskus on avatud mitte ainult meie töötajate lastele, vaid ka laiemale avalikkusele. See on tasuta, ja pärast seda ei ole õpilased kohustatud Tramontinasse tööle asuma.

Lisaks õpetame keeli, loome partnerlussuhteid ülikoolide MBA programmidega erinevates valdkondades: kaubandus, rahandus ja teised, olenevalt vajadusest. Keskus on väga aktiivne ja ma olen selle töö üle uhke,“ räägib Gusso.

Ta on veendunud, et inimeste esikohale seadmise ja nende eest hoolitsemise väärtused pärinevad Tramontina asutajatelt ning kogukonnalt, kus nad üles on kasvanud. „Neil polnud tol ajal tarku äriraamatuid ega haridust, kuid need väärtused olid nende jaoks loomulikud ja üks minu eesmärke on neid väärtusi elus hoida ning kõigile Tramontina töötajatele edasi anda. Ja mis peamine – mitte sõnades, vaid tegudes.“

Jaga
Kommentaarid