Millal Warm North ilmavalgust nägi?
Warm Northi kaubamärk astus esimest korda avalikkuse ette 2012. aasta novembris, kui tulime välja oma esimeste esemetega.

Mida Warm North endas peidab?
Tahame inspireerida ja umbusklikele ning õnnetutele tõestada, et meie teinekord hallis ja rõskes päevas on teatud tarkuse abil võimalik olla vähemalt sama õnnelik kui mõni lõuna-itaallane. Me lihtsalt ei oska alati pöörata tähelepanu pisikestele asjadele, mis võivad rahulolu meie elukeskkonnaga oluliselt suurendada. Ja võibolla unustame liiga tihti võtta telefonitoru, et kasvõi kaks head sõpra õhtusöögile kutsuda. Uskuge mind, ei ole paremat restorani kui teie enda köök ja söögituba!

Warm North püüabki siin appi tulla — pakkuda soojadest materjalidest lihtsaid elukondlikke tooteid, mis inspireeriksid nende kasutajaid oma elu lihtsate ja mitte üldse kallite meetmete abil mõnusamaks tegema. Meie tooted ei ole loodud võistlema või meeleheitlikult silma paistma. Tahame, et need regionaalselt, looduslikest materjalidest valmistatud esemed täiustaksid meie eluruume tervikuna tekitamata häirivat müra.
Helista sõbrale ja kutsu ta õhtusöögile. Warm North

Kuidas sünnib sinu disain?
Alustan vastamisega veidi kaugemalt. Olen paregu olukorras, kus pean jätkusuutlikult juhtima ettevõtet, arvestades pikemaajalisi ja strateegilisi arenguid ning selle kõrval tegelema disainerina uute toodete väljatöötamise ja arendamisega ning tootevaliku kureerimisega.

Ma näen Warm Northi kindlasti oluliselt laienemas kahes teineteist ühendavas suunas: esimese suunana püüaksin valida ja leida jätkusuutlikku ning ka ettevõtte sõnumiga resoneerivat kodumaist disainikapitali. Teen koostööd mitme Eesti disaineri ja loomeinimesega. Juba praegu teeme veel väga noort, ent juba päris viljakat koostööd Veiko Liisi ja Kristiina Tuubeliga. Kontakti olen võtnud ka paljude teiste selle ala tegijatega.

Warm Northi teine külg aga pakuks päris oma tooteid, mis kannavad edasi meie maailmavaadet lihtsate, naturaalsete ja kauakestvate toodete näol, kus autorlus on pigem teisejärguline. Me püüame teinekord leida juba unustatud arhetüüpe, kohandades neid kaasaegsete inimeste vajadustest lähtudes. Lisaks funktsionaalsusele saame sellistele taaselustatud arhetüüpidele lisada annuse mõnusat, tuttavat ja kodust nostalgiat.

Seega, disain sünnib praegu kõike tehes. Warm Northile ei olegi väga palju viljakamat inspiratsiooniallikat kui põhjala inimesed ja meie igapäevaelu.
Lihtne, kas pole?

Mis on sinu eesmärk?
Warm Northi üks peamiseid eesmärke on olla supernormaalne. Tähtis on kasvada ja leida uusi partnereid nii edasimüüjate kui ka koostööpartnerite näol. Warm North on Eesti disainiettevõte, mis peaks suutma tutvustada ja pakkuda oma disaini ka väljaspool Eestit, näidates meie riiki kui väga omanäolist ja konkurentsivõimelist disainimaad. Ja disaini üle diskuteerides, seda õigesti kasutades ning disaini kui tarka loomingut turundades on minu meelest ainukene võimalus seda ka rahvuslikul tasandil jätkusuutlikult arendada.

Kellele on Warm Northi tooted mõeldud?
Meie tooted on ajatud ja heas mõttes universaalsed, saades väga hästi sõbraks ka teiste, võibolla isegi edevamate esemetega kodudes. Nii need kodusid täiendavadki, pakkudes ka suurepäraseid võimalusi näiteks külalisi võõrustada või perega hommikul kokku saada. Me tahame julgustada inimesi olema nemad ise ja looma isikupäraseid, ent lihtsaid ja hubaseid kodusid.

Kui raske või kerge on välja mõelda midagi originaalset? Kõik on justkui juba olemas…
Kõik ongi olemas, ent ikka mitte piisavalt hästi. Meie ehk vaid kümme aastat vana auto sõidab küll suurepäraselt, aga uuem mudel võtab lihtsalt palju vähem kütust. On väga palju võimalusi, kuidas mööblitootmist veelgi jätkusuutlikumaks muuta, tootmist plaanida ja kasutada üha enam toormaterjali lähiregioonist. Ma olen viimaste aastate jooksul väga palju just mööbli tootmisega kokku puutunud ja näen, et siin on väga palju arenguruumi. Nii töökultuuris kui ka oskuste parandamises. MDF ja melamiin on meie head töömehed nii ära hellitatud, et paljud firmad ei julgegi midagi täispuidust valmistada — ee ju kuivab kohe lõhki!

Kui rääkida ökoloogilisusest ja kestvusest, siis on see ainuõige viis mööblit valmistada. Seda on meile tuttaval viisil tehtud aastasadu. Warm Northi jaoks on väga oluline väärtustada traditsioonilisemaid puidutöötlemise viise, ühendades neid kaasaegse tehnoloogiaga. See on väga põnev valdkond, milles loodetavasti saame üha rohkem kaasa rääkida. Praegu me tarbime, ostes ebakvaliteetsest materjalist valmistatud tooteid ja tehes seda tihemini kui ehk teadvustame. Sellest nõiaringist väljasaamine ei pea aga alati kallis olema.

Kõik on justkui olemas, ent ikka ei saa Eestis, ega ka Euroopas, kuskilt osta ajatut, lihtsat ja ülekujundamata mööblit. Selleks me tulimegi.
Aap Piho on noor ja lennukas Warm Northi looja

Kui palju ideid on veel sahtlis?
Ideid on sahtlis väga palju ja plaanid peavad ikka suured olema. Nii uute toodete(neid lisandub kohe-kohe veel üksjagu) kui ka laiemalt Eesti disaini ja hetkel igavavõitu mööblitööstuse mitmekesistamiseks tervikuna.

Mis on sulle väljakutseks?
Väljakutse on pidada Eestis väiketootmisena disainiettevõtet ja püüda seda eksportida. Aga ma ei kujutaks vist ka ette, et lähen hommikul kontorisse ja asun tonnide kaupa kütust müüma ja jälgin käivet sekundites. Iga päev on väga erinev ja meeletult põnev! Inimesed, kellega iga päev kohtun, inspireerivad ja annavad jõudu edasi liikuda. Ja Eestis on tegekikult väga palju sooje ja heatahtlikuid inimesi, kes siiralt teiste tegemistele kaasa elavad ja olgem ausad- ka kodumaist disaini soetades toetavad. Meid on väga hästi vastu võetud ja oleme selle üle eestlastele meeletult tänulikud.