SOOVITUSED: kuidas veebipoest ostetud kaupa vastu võttaTea oma õigusi!

Shutterstock

Eestis räägitakse hästi palju e-kaubandusest, aga keegi ei ole pööranud tähelepanu sellele, kuidas selles populaarsust koguvas sektoris õigesti kaupa vastu võtta. Eestlased oskavad veebist osta, aga ei teata tavasid, kuidas oma kaupa vastu võtta. Selle artikli eesmärk on harida praeguseid ja tulevasi ostlejaid, et nemadki teaksid paremini protsesse ja seeläbi tegelikult teha oma elu kergemaks.

Kuidas käituda, kui toode on jõudnud sinuni?

Enne, kui kullerile allkiri anda, tuleks kontrollida ega pole pakendil kahjustusi ning soovitatav on pakend avada koos kulleriga veendumaks, et kõik detailid on terved (kuller on kohustatud ootama isegi kui ütleb, et järgmine klient juba ootab). Juhul, kui pakendil on näha kahjustusi, siis kindlasti teha märge selle kohta ja lasta see kulleril fikseerida. Fikseerida tuleks ka kõik kahtlustused, isegi kui pole aega kohe pakendit avada (näiteks vaja tööle tagasi rutata). Kõik pakendid on soovitav siiski esimesel võimalusel avada koos kulleriga ja sisu koos üle vaadata.

Andsid allkirja kullerile, et saadetisega kõik korras ja peale kulleri lahkumist hakkad kohe (rõhk sõnal kohe) saadetist kokku panema, aga siis selgub, et on kahjustus.

Helista kohe kullerfirma kliendiinfo üldtelefonile ja fikseeri olukord ning seejärel kirjuta e-poodi. Mida varem seda teed, seda parem. Põhjus, miks transpordifirmaga ühendust võtta — mida rohkem märkeid kahjustatud saadetise kohta, seda parem. Näiteks, kui helistad 5 minutit peale saadetise vastuvõtmist kullerfirmasse, siis sa ei saa olla jõudnud ise toodet kokku monteerida ning saadetist kahjustada — aitab eoses vältida protsessimist. Peale kullerfirma teavitamist võta ühendust e-poega ja maini, et ka kullerfirmasse on teavitus tehtud.

Oled saanud katkise saadetise, aga märkad seda peale vastuvõtmist mõned päevad hiljem (ei hakanud kohe saadetist kokku monteerima).

Esmavaatlusel tundus kõik terve ja andsid allkirja kullerile, aga kui hakkasid mööblit hiljem kokku monteerima, siis poole pealt avastasid, et tootel on ikkagi kahjustused. Kui avastasid kahjustused, siis jäta edasine kokku monteerimine kohe pooleli, kuna see võib viidata sellele, et kahjustused tekkisid hoopis kokku monteerimise käigus (kas siis valesti kokku pannes või lihtsalt vigastades toodet). Teavitage meilitsi e-poodi ja lisage kaasa pildid. Sellise olukorra puhul kullerfirmat pole tarvis teavitada.

Oled saanud katkise saadetise (pakendil ja/või tootel on silmnähtavad kahjustused).

Ära võta saadetist vastu! Lase kulleril fikseerida olukord ja tee igaks juhuks telefoniga pilt. Kui sa ei võta saadetist vastu, siis ei pea sa ise seda katkist toodet enda juures ladustama ning toode viiakse kullerfirma lattu. Teavitage ka e-poodi ja teile saadetakse uus terve toode. Nii on kõige mugavam ja lihtsam saada kindlalt terve toode.

Lisasoovitused
Soovitan kõigil alati julgelt kasutada oma telefoni kaamerat, et fikseerida olukord ja isegi kui tellimus on saanud transpordil kahjustada, siis säilitada rahu ja teavitada tekkinud olukorrast e-poodi meilitsi. Ka e-poe huvi on olukord kiirelt lahendada, aga kuna transpordifirmad on üldjuhul suurkorporatsioonid, siis kõige protsessimine võtab aega — seega palun varuge kannatust.
Toredat e-ostlemist!

Allikas: www.furgner.ee

LOE VEEL:

LUUBI ALL: millest on valmistatud mööblimaterjalid?

Restauraator Timo Talvik: 10 tähelepanekut, mida võiks teada enne pehme mööbli restaureerimist

Vandeadvokaat Tambet Laasik: Kui lihtne või keerukas on lõpetada kaasomandit

moodnekodu.ee


Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

MOODNE KODU viimased uudised