Mediteeri rahus — seitse nõuannet koduse mediteerimispaiga loomiseks


Mediteeri rahus — seitse nõuannet koduse mediteerimispaiga loomiseks
Kollaaž

Kui arvestada seda, kui kasulikult mediteerimine meile mõjuda võib, siis tundub enam kui mõistlik ka kodus endale selle praktika jaoks üks mõnus nurgakene sisse seada, olgu siis kasvõi mõnes sellises ruumis, mis tegelikult on mõeldud hoopis muuks.

Regulaarne mediteerimine mõjub hästi nii vaimsele kui ka füüsilisele tervisele. Teadusuuringutest on selgunud, et meditatsioon alandab vererõhku ja tõstab immuunsust. Igapäevane mediteerimine parandab vaimset keskendumisvõimet ning aitab vähendada stressi, ärevust ja depressiooni.

Meditatsioonist igapäevase harjumuse kujundamine on aeganõudev ja siinkohal on kindlasti abi sellest, kui su kodus on üks kindel koht, mis aitab seda tervislikku harjumust kujundada. Toome mõned nõuanded koduse meditatsioonipaiga loomiseks, olgu selleks eraldi ruum või nurgake aias või nende puudumisel ka lihtsalt sobivalt kujundatud tuba sinu kodus. Oluline on vaikus ja võimalus olla mõni hetk iseendaga.

1. Vali paik, mis tundub õige

Alusta sellest, et leiad oma kodus koha, kus tundub valitsevat rahulik ja lõõgastav õhkkond. Näiteks mõni tuba, mis avaneb aeda või kust avaneb vaade aiale. Või kui sul on nii hästi vedanud, et elad mere ääres, siis mõni merevaatega ruum. Kui su elupaigaks on aga tillukene linnakorter, siis vali selline koht korteris, kus puudub suurem liikumine ja müra ning lisa rahustava mõju suurendamiseks seinale mõni loodusfoto või loodust kujutav maal. Hoolimata sellest, kui vähe või palju ruumi su kodus ka pole, alati on võimalik mediteerimiseks üks sobiv nurgakene leida. Lähene loominguliselt!

Seotud lood:

Foto kaboompics.com

2. Veendu, et su meditatsioonipaigas oleks värske õhk

Kui vähegi võimalik, siis vali selline koht, kus on võimalik akent või ust paotada. Hingamine on meditatsiooni üheks võtmeteguriks ja nii on väga oluline, et ruumis oleks värske õhk, et sa saaksid maksimaalselt hapnikku.

Foto Ostap Senyuk / Unsplash

3. Veendu, et meditatsiooniruum või -piirkond oleks kola- ja tehnikavaba

Meditatsioon aitab inimesel rahulikku teadveloleku seisundini jõuda ja nii on väga oluline, et mediteerimispaik oleks vaba liigsest kolast. Veendu, et käeulatusse ei jääks telefone, arvuteid ega muid elektroonikaseadmeid, sest mediteerides soovid sa tehnoloogiast mõneks ajaks eralduda.

4. Leia endale ideaalselt sobiv mediteerimispadi või -matt

Osta endale üks mugav meditatsioonimatt või -padi. Enamik inimestest mediteerib pool-lootos või täislootos istes. Mõned inimesed aga mediteerivad lamades või põlvitades. Leia endale matt või padi, mis tundub õige ja mugav, kuid pakub seejuures ka piisavalt tuge ega ole liiga pehme.

Loe veel

A post shared by Hi habits! (@hihabits) on Oct 21, 2017 at 8:48am PDT

5. Kasuta rahustavalt mõjuvaid värvitoone

Meditatsiooniruumis mõjuvad hästi heledad ja soojad neutraalsed värvitoonid, näiteks beež, pruunikashall või kreemikasvalge. Hoia värviskeem lihtsana ning väldi kriiskavaid värvitoone, mis võivad häirivaks muutuda või äratada tugevaid emotsioone või tujusid.

A post shared by @hitomi_teishi on Mar 13, 2017 at 10:45am PDT

6. Eelista hämarat valgust

Väldi oma meditatsioonipaigas liiga tugevat ja eredat valgust. Hommikuse meditatsiooni tarbeks on kõige mõnusam loomulik päevavalgus, kuid paljud inimesed eelistavad mediteerida õhtul enne magamaminekut. Suurepärane valik on valgusregulaatoriga hämardatav laevalgusti, sest nii saad valguse sobival määral maha keerata ning ruumis mõnusalt rahuliku atmosfääri luua. Hea on ka suur küünal, mis annab õdusat kuma, või ümbritse end väikeste teeküünaldega.

7. Kaalu ka teisi sinu mediteerimist toetavaid vahendeid

Kui eelistad juhitud meditatsiooni või muusikasse mediteerimist, siis on vaja luua võimalused muusika kuulamiseks — võimalusi on selleks mitmeid. Kui armastad end lõhnade abil sobivasse meeleollu viia, siis võta kasutusele aroomilamp, mis täidab ruumi sinu soovi järgi kas lõõgastava või virgutava loodusliku aroomiga.

Allikas: Dwell

LOE VEEL:

AASTA TOP | Inspireerivad kodud Eestis 2017 — lemmiku tiitli sai kaks kodu

SISUSTUSHOROSKOOP 2018 | Soovitusi igale tähemärgile, kuidas alanud aastal kodu kujundada

FOTOD: 15 vannituba — head lahendused ja stiilsed kujundused!

FENG SHUI | Värvid, millest tasub magamistoas hoiduda

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare