Levinud sisustusvead magamistoas, mis rikuvad une kvaliteeti



Levinud sisustusvead magamistoas, mis rikuvad une kvaliteeti
Foto: Shutterstock

Kui kevadväsimus jalust niidab, on hea uni rohkem väärt, kui ükskõik millisel muul ajal. Kui tihti kiputakse väsimust vitamiinipuudusega seostama, siis tasuks kriitilise pilguga üle vaadata ka oma magamistuba ja veenduda, et ärevad ööd ja päevane uimasus ei ole hoopiski interjööri eripäradest põhjustatud. Vaata järele, millised on levinumad sisustusvead, mis meie und rikuvad!

Liiga vähe või liiga palju patju

Padjad on suurepärasteks sisustusasessuaarideks, millega luua mõnusalt hubane meeleolu. Samas ei tasuks unustada mugavust kui magamistoa kõige olulisemat aspekti. Suure padjakoguse asemel tasuks investeerida ühte korralikku patja, mis pea ja õlad magamise ajal õiges asendis hoiaksid. Teist patja võib vajadusel kasutada näiteks põlvede all aitamaks luua magamiseks sobiv asend.

Liiga erksad värvid

Värvipsühholoogiale tuginedes mõjuvad tugevad värvid magamistoas ajule liialt stimuleerivalt ning seetõttu valivad sisekujundajad magamistuppa reeglina kerged ja rahulikud värvid — helesinised, hallikad või maalähedased toonid. Kui armastad kirkaid värve, otsusta hea une nimel pastelsete toonide kasuks.

Sinine valgus

Seotud lood:

Kuigi sinine interjöör mõjub magamistoas lõõgastavalt, tasuks olla ettevaatlik külma sinise valgusega — viimane mõjub üllataval kombel hoopis stimuleerivalt ja raskendab magamajäämist. Ka arvutit, telefoniekraani ja telerit tuleks sel põhjusel paar tundi enne uinumist vältida. Kõige hullem, mida hea une rikkumiseks on võimalik teha, on tuua teler magamistuppa ja selle saatel uinuda. Parim valgustus enne keha unerežiimile seadmist on soe kollane või oranž, mis imiteerib päikeseloojangut ja assotseerub keha jaoks uinumisega.

Loe veel

Vale temperatuur

Uni on kõige magusam jahedapoolses ruumis, mis juba iseenesest tekitab uimasust. Kui ei ole soovi öösel aknaid tuulutusasendis hoida, jälgi, et tekk ei oleks liiga soe ja paks. Kevadel, kui kütteperiood ei ole veel lõppenud ja päike intensiivsemalt tuba kütab, tasuks kasutusele võtta õhem suvetekk.

Segadus

Nädalaid võtmata tolm, põrandal vedelevad riided või lugemata raamatud voodi ümbruses meenutavad meile tegemata kohustusi. Alateadlikult mõjub segadus häirivalt ka meie mõtetele ning teadlaste sõnul on segamini ruumis raskem keskenduda. Magamistuba on targem hoida võimalikult puhas ja asjadest tühi, et luua mõnus ja meditatiivne meeleolu, kus ükski detail ei häiri.

LOE LISAKS:

12 taime, mis sobivad magamistuppa ja aitavad uinuda

VANAD FOTOD: vaata, millised olid magamistoad möödunud sajandil

ENNE JA PÄRAST: Vana ja väsinud magamistuba sai uue ja stiilse kuue

Mida reedab sinu kohta magamistoa värvivalik?

FENG SHUI: Kuidas magamistuba enda kasuks toimima panna

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

MOODSA KODU TOP

Viimased uudised