TTÜ lektor peab täna avatud Haabersti ristmiku viadukti insenertehniliselt unikaalseks rajatiseks

 (8)

TTÜ lektor peab täna avatud Haabersti ristmiku viadukti insenertehniliselt unikaalseks rajatiseks
Foto: Ilmar Saabas

Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektor Ain Kendra peab Haabersti ristmikku unikaalseks ning leiab, et järgmisena peab Tallinna linn parandama kesklinnast möödapääsu.

Projekteerijale on tiheasustusalale liiklussõlme projekteerimine alati kompromisside otsimise koht. Maakasutus ja liikluslahendused tuleb sellisel juhul planeerida väga põhjalikult ning pika aja peale ette.

Haabersti sõlme lahendus parandab oluliselt Paldiski maantee läbilaskevõimet lokaalselt, linnaosa kontekstis, kuid lükkab ummikud edasi ja võimendab neid järgmistel ristmikel. Kui linn on seadnud sihiks lahendada probleeme järkjärguliselt, näiteks Haabersti-Hipodroomi-Endla-Liivalaia sihis, tähendab see kesklinna läbiva liikluse suurendamist ning linna läbivad ka need liiklejad, kel tegelikult südalinna asja pole.

Järgmiseks prioriteediks peaks olema kesklinnast möödapääsu parandamine, seega Haabersti ja Ülemiste linnaosade ühendamine.

Siiski, linna läbiva liikluse eelistamisel võib kasutada tunnelit — südalinna läbimine teostada tunneliga, mida käsitles ka 2017. aastal Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud magistritöö, milles uuriti võimalust Paldiski maantee ja sadama ühenduseks.

Viadukti avamisest ja ristmikku hõlmavatest töödest saad lugeda siit.

Seotud lood:

Allikas: TTÜ

LOE KA:

Tartu astub Tallinnale kandadele! Lõunakeskuse lähedusse plaanitakse mitmetasandilist ristmikku

Kust tuleb betoon ja mis on tsement?

Jäta kommentaar
ARTIKLIT SAAB KOMMENTEERIDA AINULT REGISTREERITUD KASUTAJA!
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare