Selleks, et õiged inimesed maja ostmiseni jõuaksid, saab palju ka ise ära teha. Esimese asjana tuleks läbi mõelda oma ootused müügi suhtes. Kas soovitakse müüa võimalikult kiiresti või hoopiski asjalikele pühendunud inimestele, kes mõistavad hinnata maja emotsionaalset väärtust ja selle eest vääriliselt hoolt kannavad?
Kas müügi eesmärk on saada parim võimalik hind või vabaneda majaomaniku kohustustest vähima vaevaga?

Selge pilt ja kirjeldus asukohast

Et keegi ostaks kinnisvara ilma seda enne üle vaatamata, juhtub siiski üliharva. Seega on müüja eesmärk huvilisi ikka kohale vaatama meelitada. Maamaja vaatamiseks tuleb aga tavaliselt päris hea hulk kilomeetreid läbida ning siin ei ole võimalik alahinnata hea pildi ja kuulutuse tähtsust.
Kui kuulutuses on udune pilt, millel maja põõsastest väljagi ei paista ning ka kirjeldus on napivõitu, jääb sõit ette võtmata ning võimalikud ostjad kohale ei jõua.
Et saada ilusad pildid, mis koha väärtuse tõeliselt esile toovad, tasub vaeva näha. Maja müüki võiks suhtuda kui erilisse sündmusse, milleks valmistutakse põhjalikult. Kaasata võib pereliikmed ja sõbrad-sugulased ning anda maksimum, et maja ja selle ümbrus vääriliselt ette valmistada. Võiks vaadata ringi sellise pilguga, nagu oleks majas vaja korraldada suur pidu. Et inimene, kes maja pilti vaatab või kohale tuleb, tunneks end oodatud külalisena.

Mõned tegevused, mis aitavad kindlasti muljet parandada.
Väljas:
•Niida maja ümbert muru ja võta maha hoonetele liiga lähedal kasvavad puud-põõsad (mõne kena erandiga).
•Kui kinnistul on lootusetult lagunenud hooneid, võiks need täielikult lammutada.
•Maja välimuse parandamiseks võiks teha väiksemaid remonditöid – näiteks värvida üle aknaraamid. See võib panna maja eriliselt särama ja luua mulje hoolitsetud kohast.
•Vajadusel vaheta välja katkised eterniidiplaadid ja kõdunenud harjalauad (kaitseb maja ka lagunemise eest).
•Paranda või eemalda katkised aiad jm piirded.
•Korista õue pealt üleliigsed esemed (nt oksahunnikud, vanaraud, tööriistad).
•Lisa meeldivaid detaile nagu võrkkiik, lilleamplid, aiamööbel, laternad (kui endal pole, ei pea neid ostma, võib ka laenata).

Sees:
•Mida puhtam, seda parem!
•Viia ära enamik asju ja mööblit (alles võiks jääda mõni kenam mööbliese nt laud paari tooliga, mugav tugitool, magamistuppa voodi).
•Tekita rohkem valgust ja helgust (tõmmata eest kardinad, pesta aknad, vahetada katkised lambipirnid, lisada heledaid esemeid või koguni värvida mõni sein heledaks).
•Lisa meeldivaid detaile, nagu ilus voodikate, padjad, pitsiline laudlina, lillevaas, küünlad, puuviljavaagen.

Kui kõik on sätitud võimalikult hästi korda ja ilusaks, saab asuda pildistamise juurde. Kuna heal ja halval pildil on uskumatult suur vahe, tuleks see töö jätta oma ala asjatundjale. Võib paluda oma tutvusringkonnast kedagi, kes hobi korras fotograafiaga tegeleb või pöörduda professionaalse fotograafi poole. See investeering on seda väärt!
Pildid on oluline osa müügikuulutusest, mis tõmbavad ostja tähelepanu. Samas peaks olema ka tekst piisavalt informatiivne ja kutsuv. Kindlasti tuleb läbi mõelda oma kinnisvara suurimad plussid ja neid kuulutuses mainida. Info piirkonna ja ümbruse kohta on lisaväärtuseks (koolid, poed, ühistransport, naabrid, ujumiskohad jms).
Kõike negatiivset kuulutuses mainima ei pea, aga kirjutatu peab vastama tõele (kinnistu olulisemad puudused tuleb ostjatele enne tehingut kindlasti teatavaks teha). Kes soovib, võib kuulutuse teksti kirjutamisele läheneda ka loomingulisemalt, et võimalikule ostjale paremini meelde jääda.

Oluline on mõelda läbi, kui palju ollakse valmis maja müümisega tegelema. Kuulutuse koostamine on vaid osa kogu müügiprotsessist ning edasi võib müügitööle minna kuid, vahel paraku ka aastaid enne kui maja uue omaniku leiab.
Sageli tuleb sageli ette puudusi just maamajade dokumentatsiooniga, millest omanikud ise teadlikud pole. Puudulik dokumentatsioon võib saada takistuseks ka müügitehingu teostumisel.
Inimestel on väga erinevad ootused ja motivatsioon oma kinnisvara müüki panustada. Kui aga järgida toodud soovitusi, saab ilusate piltidega hea kuulutuse ning juba see võib müüki oluliselt kiirendada ning ka müügitulu tõsta!