Kuumus on number üks aku jõudluse tapja. Enamik kuumusest tekib küll aku laadimisel ja koormamisel ning sinna polegi midagi parata, kuid liigse kuumuse vähendamiseks saab üht-teist siiski ära teha.

• Laadimistsükli lõpus eemalda aku laadijast ning lase sellel enne uuesti kasutusse lükkamist paar minutit jahtuda. Nagu ennist mainitud, kuumeneb aku ka laadimise ajal, seega kohe pärast laadimistsükli lõppu seda kasutama hakates suurendad aku temperatuuri veelgi.
• Kuumadel ilmadel hoia akusid jahedas, eemal otsesest päikesevalgusest. Kindlasti püüa vältida nende autosalongi jätmist, kus palav päike neile peale paistab. Sellistes kasvuhoonetingimustes võib temperatuur kiiresti väga kõrgeks tõusta. Võimaluse korral hoiusta akusid auto pakiruumis või muus jahedamas kohas.
• Aeg-ajalt tasub käega aku temperatuuri katsuda. Kui see on sooja asemel tuliseks läinud, tee väike paus ja lase tööriistal varjulises kohas jahtuda. Lisaks temperatuuri langetamisele laseb see akuelementide keemial stabiliseeruda, pikendades ühelt laadimiselt saadavat tööaega. Tark oleks vältida situatsiooni, kus aku on nii ülekuumenenud, et end ise välja lülitab.

Kuuma kõrval on vaenlaseks ka külm

Sarnaselt ülekuumenemisele on akude tapjaks ka külm. Külmast akust võib oodata märgatavalt lühemat tööaega ja väiksemat jõudlust.
Madalate temperatuuride korral saad neid üles soojendada järgmiselt.
• Vastupidiselt palavale ilmale võta külma korral akud salongi kaasa. Tõenäoliselt hoiad oma autosalongi teel tööle soojas, seda saab suurepäraselt ära kasutada. Pane akud kõrvalistmele, ning suuna üks ventilaator nende poole. Lastes akusid tee peal soojeneda saad nendega kauem töötada.
• Hoia ruumis sees. Tehes välitöid kohas, mille lähedal on soe ruum, kasuta kindlasti võimalust hoida akusid ja laadijat siseruumis. Selle tulemusel saadud pikem tööaeg kaalub üldiselt üle ebamugavuse neid tööpaigast eemal laadimas ja vahetamas käia. Kui töö on tehtud, siis selle asemel, et lasta neil üleöö külmas garaažis olla, võta akud tuppa kaasa.
• Kui tööpaigas sooja kohta pole, hoia akusid võimaluse korral päikese käes. Pannes aku ja laadija kohta, kus need saavad otsest päiksevalgust tõstab temperatuuri rohkem, kui varjus hoidmine.

Vibratsiooni on keeruline vältida

Kahjuks vibratsiooni vähendamiseks väga palju teha ei saa, sest vibratsioon tuleb tööriistast ning tööst endast.
Siiski püüa akudega ümber käimisel vältida järgmist.
• Ole hoolas ja väldi akude maha pillamist. Olles palju keerulisema ehituse ja keemiaga, on tööriista akud midagi rohkemat, kui lihtsalt kimpu seotud AA patareid. Lisaks akuelementidele sisaldavad need ka mikrokontrollereid ja muid elektroonikakomponente. Hoia neid hästi.
• Ära paiguta akusid nii, et need sõidu ajal ringi liikuda saaksid. Transpordi neid kindlalt tööriistakasti pakituna. Iga kord, kui kiirendad, peatud või kurvi võtad, võivad hinnalised liitium-ioonid millegi vastu lennata. Kusjuures on tekkiv jõud tihtipeale suurem, kui arvata võiks.

Niiskus hoia eemal

Me kõik teame, et vesi ja elekter ei sobi kokku. Seetõttu ei tohiks tulla üllatusena, et kohast, kus miski võib need kogemata märjaks teha, oma tark oma akud eemal hoida. Nende korpused on küll kujundatud niiskust akuelementidest eemale juhtima, kuid kui kahju on tehtud, siis on tegutsemiseks juba hilja.
Jah, vahepeal on ilmtingimata vajalik ka vihmaga välitöid teha, kuid hoia vähemalt varuakud vihmast eemal tööriistakastis või katte all.

Igapäevane hoiustamine ja laadimine

Viis, kuidas me akusid laeme ja hoiustame on midagi, mille üle üldiselt kõige rohkem kontrolli omame. Võimaluse korral lae akusid enne nende täielikku tühjenemist, näiteks siis, kui laetustase on veel 15-25% (skaalal tavaliselt üks pulk). Selliselt laadides pikendad märgatavalt akude eluiga.
Hoiusta akusid poole laengu peal, eriti siis, kui tead, et lased neil kauem, kui paar-kolm päeva seista. Ka lihtsalt üleöö seistes on hea, kui neile mingi laeng sisse jääb. Sellel, miks tootjad akusid poole laenguga transpordivad on ka hea põhjus - siis on nende keemia kõige stabiilsem. Kusjuures töötavad akud selles seisundis on oma kõrgeima potentsiaaliga.