„Tartu saab Eesti esinduslikuma bussijaama ning Tasku muutub suurimaks kaubanduskeskuseks südalinnas, lisaks on plaanis kasvatada ka restoranide ja kinode ala,” märkis Tasku keskuse juhataja Eveli Opmann.

“Enamikes uutes kaubanduskeskustes on transport ja kaubandus ühendatud ning seda võrdselt kliendi mugavust ja kaupmehe huve silmas pidades. Lisaks saab Tartus ka busside väljumine viidud katuse alla ning bussi sisenemiseks ei pea enam õue astuma,” lausus Opmann.

“Mõistetavalt on sellise mastaabiga projekti juures igaühel oma arvamus ja huvi — bussireisija ootab mugavat teenindust, kaupmees keskuse sidumist bussijaamaga, linnakodanik väärikat linnaväravat ning arhitekt professionaalset lahendust,” sõnas Opmann.

“Avalikud arutelud, sajad kohtumised, busside sõidutestid, bussijaama kasutajate uuringud ning parimate liiklusspetsialistide ja linnaplaneerijate kaasamine viimase kahe aasta jooksul on võimaldanud projektil areneda ning muutuda esialgsest paremaks — bussijaama ala on nüüd turvalisem, jalakäijate ja ratturite huvid eelistatud ning Soola tänavafront aktiivsem,” tähendas Opmann.

Tasku keskuse laienduse projekteerimistööd algavad järgmisel ja ehitus ülejärgmisel aastal. Kuna tegemist on eelkõige laiendusprojektiga, siis ehitustööd olemasoleva keskuse igapäevast toimimist ja kliente oluliselt ei mõjuta.

Käesoleva aasta kevadel korraldasid Tartu bussijaama kasutavad bussifirmad koostöös Tartu linnavalitsuse ja Tasku keskuse arendajatega näidisalal busside sõidutesti, mis kinnitas kavandatava transpordiskeemi sobivust ja ohutust. Testisõidu tulemusel otsustas Tasku keskuse arendaja teha muudatuse projekti ning kavandada seni 4m ja 4,5m laiuste peatuskohtade asemel kõik võrdselt 4,2 m laiused. Kokku tuleb uude bussijaama 12 peatuskohta.

Lisaks sõidutestidele küsis Tasku keskus möödunud aastal kõigilt vedajatelt ka kirjalikke ekspertarvamusi. Nii Sebe, Tarbusi kui Lux Expressi esindajate hinnangul on tulevased lahendused sobilikud ning busside sisse- ja väljasõidu alade mõõdud piisavad tagamaks busside ohutut liiklemist.

2013. aasta lõpus viis Faktum & Ariko Tartu bussijaama külastajate seas läbi küsitluse, mille järgi olid kasutajad bussijaama asukohaga väga rahul, kuid soovitasid parandada liiklusturvalisust ning tõsta kassades teeninduse kiirust. Lisaks liiklusturvalisusele tõid bussijaama kasutajad probleemina välja töötavate kassade vähesuse ning vähese avara ruumi. Nooremad küsitletud inimesed nägid vajadust ka kiirema interneti ja laste mängutoa järele.

2012. aasta augustis avati Taskus kolm miljonit eurot maksev juurdeehitus, mis ühendas kaubanduskeskuse Plasku büroohoonega. Kokku on Tasku keskuse (s.h. Dorpati) ehitusse investeeritud üle 60 miljoni euro, keskuses töötab üle 500 inimese. Tasku keskuse arendaja on Lõuna-Eesti suurim kinnisvaraarendaja, 100-protsendiliselt Eesti kapitalil põhinev AS Estiko. Lisaks Taskule ja Emajõe Ärikeskusele on Estiko suuremad arendusprojektid Sisustus E-Kaubamaja, Kesklinna Keskus ning Tähe 4 büroohoone.