Teatrid tõdevad, et probleem hetkel süveneb ja sellele tuleb tähelepanu pöörata enne, kui on liiga hilja. Ühise sõnumi „Märka, et oled teatris“ eesmärk on meelde tuletada teatrikülastuse elementaarsed tõed ning tõsta esile viisaka ja austava käitumise olulisust teatrisaalides.

Häälekas vestlus, nutitelefonide kasutamine etenduse ajal, teatrisaalis söömine ning joomine, hilinemine ja muud häirivad käitumisvormid on muutunud ootamatult tavapäraseks, kahjustades teiste teatrikülastajate ja ka näitlejate kogemust.

Pirita Majandusgümnaasiumi lõpetanud Liisi Viirmaa lõi koos VAT Teatri dramaturgi ja haridustegevuste juhiga videod, mis juhatavad sisse „Märka, et oled teatris“ kampaania. Kolm videot toovad välja suurimad murekohad, milleks on telefoni kasutamine etenduse ajal, valjuhäälne rääkimine ning teatrisaalis söömine ja joomine.

Kõige teravamini on probleem tuntav just laste- ja noortelavastuste puhul ja seetõttu on ka kampaania fookus suunatud eelkõige noorele vaatajale. Probleemi lahendamiseks loob iga teater oma juhised ja strateegiaid, millest kõige radikaalsem on etenduse katkestamine.

Üheskoos tuletatakse meelde, et teatrietendus vajab vaikust ja teistega arvestamist. Hoitud teatriruumis saavad elamuse aga kõik nii publik kui tegijad.

Kampaaniaga on liitunud VAT Teater, Eesti Noorsooteater, Ugala Teater, Rahvusooper Estonia, Vene Teater, Teater Nuutrum, Kuressaare Teater, Rakvere Teater, Tartu Uus Teater ja Eesti Draamateater.

Oled ka sattunud etendusele, kus kaaskülastajad käituda ei oska? Kirjelda enda kogemust ja saada see vihje@delfi.ee!