Timbeco Woodhouse OÜ esindaja Madis Lobjakas: Puitmaja nagu iga teinegi maja vajab heaperemehelikku hoolt

Klient valis kataloogist tüüpprojekti, mis sai kohendatud tema vajaduste järgi. Arhitekt Mihkel Urmet aitas vormida üsna tagasihoidliku maja moodsamaks ja soovidele-vajadustele kohaseks. Juurde sai tehtud ka teine korrus ja nii tekkis rohkem ruumi.

Läbi kahe korruse kõrguv aatrium oli algselt plaanitud nähtavate kandekonstruktsioonideta, kuid seda ei olnud võimalik mõistlike lahendustega teostada, sest katusefermid jäid nähtavaks. Kava varajases staadiumis, kui polnud veel teada, millised lahendused täpselt jäävad, oli nähtavate kandekonstruktsioonide lubamine kindlasti kliendi jaoks kompromiss. Hiljem kujunes sellest kandvaim sisekujunduselement.

Kliendil oli kindel soov kasutada maja ehitamisel uuenduslikke võtteid, mis mõne aja pärast on ilmselt standardiks. Näiteks saab koguda vihmavett, energiakasutust optimeerisime targa kodu lahendusega, teisele korrusele paigutasime väga kompaktsed tehnilised seadmed ferme jäigastavate talade vahele — ruumi, mis tavaolukorras oleks jäänud tühjaks. Samal ajal pidid aga kõik seadmed jääma korrektselt ligipääsetavaks ja hooldatavateks.

Tähtis on veel energiatõhusus. Esimeste talvekuude näitajad on paljulubavad: hinnanguliselt peaks aasta keskmine küttekulu jääma 30–40 euro vahele kuus, hinna sees on küte ja soe tarbevesi.

Tehasemaja puhul on oluline põhjalik planeerimine. Kuna kõik lahendused ehitatakse valmis tehases, tähendavad hilisemad muudatused ümbertegemist, mis on aga kallis ja ajamahukas. Konkreetse maja ehitus algas mai keskel ja klient kolis sisse septembris, seega oli meie jaoks tegemist „võtmed kätte“ projektiga.

Puitmaja — nagu iga teinegi maja — vajab heaperemehelikku hoolt ega tohiks nõuda eri meetmeid. Kõik majad projekteeritakse kestma 50 aastat, kuid hästi hoitud maja jääb oma planeeringute ja tehniliste näitajatega ajale enne jalgu, kui vananeb konstruktiivselt.

Arhitekt Mihkel Urmet: Suhtu oma kodusse kui pereliikmesse!

Tihti on kliendil turvalisem tunne valida välja mõni olemasolev lahendus ja kujutada end ette sellesse ruumi, see annab meile ka hea lähteülesande. Õnneks on majatehases maja tootmine sedavõrd paindlik, et kui kliendiga koos analüüsides leiame hoopis teise lahenduse, siis eelarvesse jäädes ei olegi takistusi. Iga maja projekteeritakse TEMPT-is “kliendi nägu”.

Oluline on tekitada kliendiga dialoog, sest koostöö annab tulemuse — tähtis on usaldada arhitekti. Tavaliselt on TEMPT-i kliendid toredad ja targad inimesed, kes oskavad hinnata ja küsida ka kvaliteeti. Samuti on tootja tasemel, nendega koostöö on meil juba pikalt.

Kõigile eramu tellijatele on oluline nende pere. Muretult koos olla on hea, detailid ümbritsevas ruumis on vaid eneseväljendus, filosoofia. Konkreetse projekti juures midagi keerukat ei olnud. Meie missiooniks on lahendustele keskendumine ja TEMPT-i üheks motoks ongi, et pole olemas probleeme, on vaid lahendused!

Majas on kasutatud häid nutimajalahendusi, see annab kindlasti kasutusmugavusele palju juurde. Hea tulemus tekib vaid juhul, kui panustada palju lahenduse läbi mõtlemisele. Projekteerimise ajal ei tohi kiirustada. See kehtib nii maju tootes kui ka vanakooli tehnikas hooneid platsil nokitsedes. Lisaks muidugi koostöö KLIENT — ARHITEKT — MAJATEHAS.

Kõik kestab, millest hoolitakse. Inimesed peavad nägema oma lähedaste vajadusi ja nende eest hoolitsema. Suhtu oma kodusse kui pereliikmesse!

  • Lugu ilmus esimest korda Eesti Ekspressi kuukirjas Moodne kodu 27. aprillil 2016.