NVbyK - disainikeelest, ehete olemusest ja tulevikuplaanidest


NVbyK - disainikeelest, ehete olemusest ja tulevikuplaanidest
Sirli Kirst

Martin Parsin vestles Disainiöö käigus Krissiga, kelle ehted on võitnud paljude naiste südame.

Disainiöö üheks põnevaks osaks on juba viis aastat Eesti ehtedisaini maastikul tugevalt kanda kinnitanud Kriss Eglite oma brändiga New Vintage by Kriss (NVbyK). Ta on loonud ehteid naistele, keda autor kirjeldab kui seiklushimulisi maailmaavastajaid, kes huvituvad moest, disainist ja loomingust laiemalt, nõudes palju nii endalt kui teistelt.

Vaadeldes ehteid ühiskonnas kui omamoodi maagiast kantud eneseväljendusvahendeid, näeb Kriss neid talismani ja värviteraapia vahendina, mis loob kandjaga erilise sümbioosi. Hinnatakse rohkem naturaalseid materjale, kasvanud on huvi ehete päritolu ja loomisloo osas. Oluline kindlasti ka, kas tegemist on vabriku toodangu või kindla autori loominguga.

Iseenda disainikeele juures näeb Kriss kerkimas uusi ideid, suundi ja võimalusi, pidades nende juures oluliseks oma teatava käekirja läbipaistvust tervikloomingus. Tänu eelnevate disainide ühildumisele on kandjal võimalik erinevaid kollektsioone miksides luua omanäoline lõpptulemus. Nii tõuseb esile tema ehete kandjatele omane originaalsus ja eneseväljendusoskus.

Originaalsus on NVbyK jaoks väga tähtis. Kitsaskohana disaini ja ettevõtluse puutepunktilt tuleb nende jaoks välja tööde kaitsmine kopeerimise ja jäljendamise eest. Olles saanud küll osa oma disainidest patenteerida, on protsess pigem keeruline ning väga palju tuleb ette kopeerimist. Jäljendamise puhul on tavaline odavamate materjalide kasutamine ja madalam hind. Brändil, mis paneb suurt rõhku originaalsusele, on kurb tõdeda, et paljudel juhtudel ei nähta loominguliste ideede vargust otsese vargusena. Sarnane mentaliteet ilmneb ka loomeettevõtetele suunatud konverentsidel.

Seotud lood:

NVbyK vaatab oma brändi plaanides kaugesse tulevikku. Järgmise paari aasta sihtidena on nende jaoks edasimüüjate leidmine Skandinaavias ja Saksamaal. Projekt on veel algstaadiumis, aga tänu EAS’i eksporditoetusele, mis võimaldab väikesel disainibutiigil uutele turgudele laienemisse investeerida, loodetakse sellest palju. Tegevuse laienemine on samuti plaanis Baltikumis, Inglismaal ja Dubais. Olulist rolli ühe moodsa disainehete tootja jaoks kannab ka sotsiaalmeedia. Asetades suurt rõhku virtaalsele kohalolule ja online kaubanduse püsivale kasvule, on nende plaaniks veebilehe ja e-poe täiustamine ning sisu ühtlustamine, et leida võimalus kasutada kanalite tervikpotensiaali.

Disainiööd näeb bränd kui üritustesarja, mis võimaldab disaini muuta inimeste jaoks, kes igapäevaselt valdkonnaga kokku ei puutu, haaravamaks ja arusaadavamaks.

Vaata ka pilte, kuidas stuudios toimus kohtumine kristalliterapeudiga siit.